خبرگزاری کار ایران

به میزبانی بخش سوسن:

نخستین مهریاد استاد آبهمن علاءالدین برگزار می شود

نخستین مهریاد استاد آبهمن علاءالدین برگزار می شود
کد خبر : ۱۵۴۱۰۵۷

به همت علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی و در راستای پاسداشت میراث غنی موسیقی لری بختیاری، نخستین مهریاد استاد آبهمن علاءالدین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در آستانه فرارسیدن بیستم ماه مهر و سالروز تولد اسطوره موسیقی مقامی زاگرس«لری بختیاری» استاد مسعود بختیاری، نخستین مهریاد این هنرمند فقید در روستای گردشگری ده شیخِ بخش سوسن از توابع شهرستان روز جمعه برگزار می شود. 

علی سلحشورنیا با اعلام این خبر به ایلنا گفت: این رویداد نتیجه تلاش های شبانه روزی مجموعه ای از هنرمندان، علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایل بختیاری و اهالی بخش سوسن است که فردا راس ساعت 14:30 دقیقه بعدازظهر در روستای ده شیخ برگزار می شود. 

او ضمن تقدیر از تلاش های بخشداری سوسن، علی نوروزی دهناشی، رسول نوروزی دهناشی، فرامرز خوشاب، بابک رضایی«بختیاری»، محمد احمدی سرصحرا، موسسه فرهنگی هنری شهروز بُنگ، ابراهیم بندانی و ...افزود: در این رویداد فرهنگی ضمن تقدیر از تلاش های چهره های سرشناس و پیش کسوت موسیقی بختیاری، هنرمندانی مانند علی حافظی، غلامشاه قنبری، کورش اسدپور، کورش رضوانی، علیداد لجمیری، کوهیار بختیاری، حامد نیسی، شهروز بختیاری و ... حضور و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا، بهمن علاءالدین در سال 1319 در منطقه عشایری لالی از توابع استان خوزستان به دنیا آمد. وی پس از تکمیل تحصیلات متوسطه آن زمان به خدمت آموزش و پرورش در آمد و تا سن بازنشستگی در کسوت معلمی انجام وظیفه می کرد. از سال 1350 در کنار شغل معلمی ،‌همکاری خود را با رادیو اهواز آغاز کرد و با همراهی منصور قنادپور نوازنده سنتور که شیوه نوازندگی‌ و تنظیم ارکستری‌اش بسیار متأثر از استاد پایور بود، آثاری را به دو گویش فارسی و بختیاری ارائه داد.

 پس از انقلاب در سال 1365 نخستین کاست شرکتی وی با نام "مال کنون" به بازار موسیقی آمد. از دیگر آثار او می توان به هی جار، آستاره، ویر، برافتو، تاراز اشاره کرد. 

 زنده یاد بهمن علاءالدین پس از 66 سال زندگی بدون حاشیه، شنبه 13 آبان 1385 خورشیدی (3 نوامبر 2006 میلادی) در کرج با دنیای ما خداحافظی کرد و در امامزاده طاهر  همین شهر به خاک سپرده شد. 
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز