خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اردبیل:

وجود قابل توجهی از کارگران افغانی در اردبیل/ مسوولان تدابیر لازم اتخاذ کنند

وجود قابل توجهی  از کارگران افغانی در اردبیل/ مسوولان تدابیر لازم اتخاذ کنند
کد خبر : ۱۵۴۱۰۴۴

دبیر اجرایی خانه کارگری استان اردبیل گفت: با وجود ممنوعیت ورود افاغنه به استان تعداد قابل توجهی از کارگران مخصوصا در حوزه ساختمان از اتباع بیگانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی مقدم صبح امروز در نشست سالانه و اردوی فصلی دبیران اجرایی، روسای خانه کارگر استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در راستای ارائه عملکرد خانه کارگر اردبیل اظهار کرد: اردبیل از لحاظ جذب و ثبت اعضا و ساماندهی، دومین استان از لحاظ تحقق هدف‌گذاری انتخاب شده است.

وی با اشاره به عضوگیری بسیار خوب خانه کارگر طی سال جاری افزود: بر اساس تعهد تمدید عضویت در سال ۱۴۰۳ موفق به تحقق ۴۸ درصدی این موضوع شدیم.

دبیر خانه کارگر استان اردبیل گفت: سالانه پنج هزار نفر از کارگران کشور از امکانات رفاهی خانه کارگر استان اردبیل استفاده می‌کنند.

وی به مشکل اساسی عدم وجود تعاونی‌ها در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی باید ۳۰ درصد مسایل و مشکلات کارگر ها به دست تعاونی ها حل شود که متاسفانه طی دهه‌های اخیر مغفول مانده است.

دبیر خانه کارگر استان اردبیل اضافه کرد: برای اتحادیه مصرف تعاونی فعال وجود ندارد همچنین در سطح استان اردبیل برای کارگران اتحادیه مسکن وجود ندارد که این ضعف‌ها طی دولت‌های گذشته به تدریج در اردبیل به وجود آمده است.

نگرانی جامعه کارگری از ورود بی‌رویه افاغنه به استان اردبیل

مقدم با بیان اینکه معضل اصلی استان اردبیل علاوه بر امنیت شغلی وجود اتباع بیگانه و جایگزینی انها با کارگران استانی است، ادامه داد:با وجود ممنوعیت ورود افاغنه به استان اردبیل تعداد قابل توجهی از کارگران در حوزه ساختمان در استان اردبیل اتباع بیگانه است به خصوص در شهرستان سرعین که ادامه این روند در آینده اردبیل را با چالش و مشکل اساسی روبرو خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مسوولین ذیربط در استان تقاضا داریم تدابیر لازم در راستای این چالش اتخاذ شود تا جلوی بیش از پیش بیکاری کارگران داخلی گرفته شود.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز