خبرگزاری کار ایران

برگزاری اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی کرمانشاه

برگزاری اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی کرمانشاه
کد خبر : ۱۵۴۰۲۵۹

گرامیداشت ایثارگران عرصه سلامت

اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی کرمانشاه با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان و کادر بهداشت و درمان استان برگزار شد. در این مراسم بر نقش مهم جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، بحران‌های طبیعی و شیوع کرونا تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی استان کرمانشاه، با حضور خانواده‌های شهدای حوزه سلامت، مسئولین استانی و کادر بهداشت و درمان، امروز (۱۷ مهر) برگزار شد. در این مراسم قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی، به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه ایران امروز به یکی از قدرت‌های برتر موشکی جهان تبدیل شده است، گفت: «جمهوری اسلامی، که در سال‌های آغازین انقلاب حتی توان تولید سیم خاردار را نداشت، اکنون به لطف انقلاب اسلامی، سازنده پیشرفته‌ترین موشک‌های دنیاست، به‌گونه‌ای که حتی قوی‌ترین قدرت‌های پدافندی دنیا نیز قادر به مقابله با این موشک‌ها نیستند.» وی تاکید کرد که امروز قدرت‌های بزرگی همچون روسیه نیز به دنبال تجهیزات نظامی ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای ایران در دیگر حوزه‌ها مانند پزشکی، داروسازی و سدسازی افزود: «در حالی که در سال‌های نخست انقلاب، جوانان ما برای تحصیل به خارج از کشور اعزام می‌شدند، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دانشجویانی از بیش از ۱۰ کشور دنیا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند.»

وی با مرور سال‌های دفاع مقدس و نقش دشمنان در توطئه‌چینی علیه انقلاب اسلامی از طریق رژیم بعث عراق، خاطرنشان کرد: «دشمنان امیدوار بودند با تجهیز عراق بتوانند انقلاب اسلامی را نابود کنند، اما با روحیه ایثار و جهاد مردم ایران، تمامی این تلاش‌ها ناکام ماند.»

محمدی با تاکید بر اهمیت فرهنگ شهادت در اسلام تصریح کرد: «شهادت در فرهنگ اسلامی عزت ابدی را به همراه دارد و همیشه از شهدا و ایثارگران به نیکی یاد می‌شود.» وی به پیشگامی جامعه پزشکی در عرصه‌های ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: «جامعه پزشکی از دوران دفاع مقدس تا بحران‌های مختلف از جمله سیل، زلزله و دوران شیوع کرونا، همیشه در کنار مردم بوده است.»

وی یادآور شد که در دوران شیوع کرونا، کادر درمان حتی در شرایطی که خانواده‌های بیماران از آنها فاصله می‌گرفتند، بی‌وقفه به بیماران کرونایی خدمت کردند و اجازه ندادند هیچ بیماری بدون پزشک و درمان باقی بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین خبر داد که جامعه پزشکی استان از اولین گروه‌هایی است که آمادگی خود را برای اعزام به لبنان جهت خدمات‌رسانی به مجروحان اعلام کرده‌اند.

در پایان این مراسم، از خانواده‌های شهدای جامعه پزشکی کرمانشاه تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز