خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

استفاده از پابند الکترونیک در اولویت کار مراجع قضایی فارس باشد

استفاده از پابند الکترونیک در اولویت کار مراجع قضایی فارس باشد
کد خبر : ۱۵۴۰۰۹۷

رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع درخواست‌های قضایی و پرونده ای آنان ،برای رسیدگی به موارد مطرح شده به ویژه برای ۱۶ زندانی در ندامتگاه آباده و ۱۰ زندانی در ندامتگاه اقلید دستور پیگیری صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و تحقق سیاست‌های ترسیمی رئیس قوه قضاییه در حوزه زندانبانی و اصلاح و تربیت مجرمان  مرتب بر تکالیف لحاظ شده در سند تحول قضایی و سیاست‌های تحولی و تعالی محور ابلاغی رئیس قوه قضاییه در دستور دستگاه قضایی فارس است.

نماینده عالی قوه قضائیه در فارس با بیان اینکه اقدامات اداره کل زندان‌های استان در مدیریت کیفی، هدفمند، بهره‌وری مفید در امور زندانبانی، بهبود وضعیت زندان‌ها، اصلاح و تربیت مجرمان، آموزش و توانمندسازی آنان در شرایط بسیارمطلوب مشاهده وارزیابی شده، ادامه داد: بر خود فرض می‌دانم از مدیر کل زندان‌های استان و همکارانشان در زندان‌های تابعه به واسطه حسن عملکرد و مدیریت خوب زندان های فارس قدردانی کنیم.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین موضوع کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و استفاده از پابند الکترونیک را برای زندانیان واجد شرایط از اولویت‌هایی برشمرد که باید مورد توجه مسئولین حوزه‌های قضایی و قضات استان باشد.

 وی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات وارفاقات قضایی به زندانیان واجد الشرایط واستفاده فراگیر و موثر از ظرفیت پابندهای الکترونیک می‌تواند تبعات ناشی از زندان را بر فرد و خانواده در خصوص افراد واجد شرایط به حداقل برساند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین ارزیابی خود از بازدید زندان‌های استان را مبین توجه موثر مقامات قضایی پیرامون حضور و بازدید هدفمند از زندان‌ها و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات زندانیان دانست و گفت: به نظر می‌رسد در راستای تحقق عدالت کیفری و دسترسی آسان و موثر زندانیان به مراجع قضایی به سطحی رسیده‌ایم که اگر زندانی واجد شرایط برخورداری از امتیازاتی باشد مرجع قضایی نسبت به آن اقدام کرده و کار متوقف بر دستورات مقامات عالی قضایی استان نمی ماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز