خبرگزاری کار ایران

ترافیک مرسولات پستی در آذربایجان شرقی 21درصد افزایش یافت

ترافیک مرسولات پستی در آذربایجان شرقی 21درصد افزایش یافت
کد خبر : ۱۵۳۹۹۴۲

مدیرکل پست آذربایجان شرقی گفت: ترافیک مرسولات پستی طی یک سال گذشته در آذربایجان شرقی ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، جواد دباغ صادقی پور همزمان با ۱۷ مهر روز جهانی پست گفت: کل تعریف عملکرد پست قبول، اماده سازی، رهسپاری و توزیع است.

وی گفت: ترافیک مرسولات پستی در استان به هفت میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۰۰ مرسوله رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد بیشتر شد.
 
جواد دباغ صادقی پور ادامه داد: اداره پست آذربایجان شرقی، ۲۱ درصد، در مرسولات صادره و ۷ درصد در مرسولات وارده نسبت به سال های قبل رشد داشته است.
 
صادقی پور تعداد مرسولات وارده به استان را ۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۰۹ مرسوله اعلام و اظهار کرد: این رقم نیز در مقایسه با سال قبل ۷.۳۸ درصد بیشتر شده است.
 
سهم ترافیک استان ۲.۵۵ بوده است 
 
دباغ صادقی پور گفت: برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت در سال گذشته از رقم ۴۳ به ۴۵ درصد رسیده و دو درصد عملکرد مثبت داشته شده است.
 
وی با اشاره به ساعات کار مفید نامه رسان ها تشریح کرد: هر نامه رسان ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه کار مفید دارد که نسبت به سال قبل ۱.۵ درصد افزایش داشته است.
 
مدیر کل پست آذربایجان شرقی گفت: سرانه‌ی مکان، با رشد ۸ درصدی، روزانه به ۹۵ مکان ارتقا پیدا کرده است.
 
وی تاکید کرد: پست آذربایجان شرقی رتبه ی ۸ کشوری از نظر سرانه‌ی مکانی کسب کرده است.
 
صادقی پور در خصوص اقتصاد دیجیتال و خرید و فروش الکترونیک گفت: سال گذشته با ۵۶۰ فروشگاه اینترنتی و امسال ۹۶۰ فروشگاه اینترنتی انعقاد قرارداد انجام شده است.
 
وی خاطرنشان شد: تلفن گویای ۱۹۳ برای اداره پست فعال شده است و در حال حاضر از طریق تلفن های ثابت مشترکان میتوانند با این شماره تماس بگیرند. 
 
اتمام صدور ژئوکد برای شهرهای استان آذربایجان شرقی 
 
مدیرکل پست آذربایجان شرقی همچنین از اتمام صدور ژئوکد ( کدبندی مکانی) در تمامی مناطق شهری استان خبرداد و افزود: در این طرح برای ۸۴۵ هزار ساختمان در مناطق شهری استان ژئوکد صادر شد و تمامی ۴۱ دستگاهی که به نوعی با املاک سر و کار دارند می توانند از این خدمت نوین استفاده کنند.
 
دباغ صادقی پور بیان کرد: در ۶ ماهه دوم نیز صدور ژئوکد برای خانه های روستایی در استان را آغاز می کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز