خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی وتصمیم ساز کنار دولت عمل می کند

اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی وتصمیم ساز کنار دولت عمل می کند
کد خبر : ۱۵۳۹۷۵۵

استاندار همدان گفت: اتاق بازرگانی به‌ عنوان یک بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز و در حوزه‌های مختلف بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار دولت عمل می‌کند تا تصمیم های بهتری در این زمینه اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید ملانوری‌شمسی در نشست با رییس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: اتاق بازرگانی با ارائه مشاوره‌های اقتصادی، راهکارهای علمی و اجرایی برای استفاده بهینه از سرمایه‌های بخش خصوصی را پیشنهاد می‌دهد.

وی ادامه داد: کشور باید به سمت تولید هدفمند و پایدار به‌ویژه در استان‌هایی که دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع و معادن هستند، حرکت کند.

استاندار همدان گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند به رشد اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال کمک کند و باید سرمایه‌گذاری‌ها را در بخش‌های استراتژیک به‌ خصوص در صنایع کم‌آب‌بر و صنایعی که آلودگی زیست‌محیطی کمتری دارند و به منابع محلی آسیب نمی‌زنند، هدایت کنیم.

ملانوری‌شمسی اظهار کرد: امروز بازارهای جهانی به‌ سمت محصولات با کیفیت و با بسته‌بندی مناسب حرکت کرده و در بحث تولید و صادرات محصولات، بسته‌بندی و برندسازی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه بسته‌بندی و برندسازی می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای تولیدات داخلی ایجاد کند و به‌صورت همزمان، اشتغال و رشد اقتصادی بیشتری را برای استان و کشور به ارمغان بیاورد.

استاندار همدان گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در توسعه اقتصادی مورد توجه باشد و در این راستا باید بوروکراسی‌های پیچیده را حذف و با صدور مجوزهای سریع و تسهیلات مناسب، فضای مناسبی برای شروع فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم کنیم.

ملانوری‌شمسی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری باید بر اساس توجیه اقتصادی مناسب و با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود و اگر این موارد رعایت نشود، سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه مطلوب نخواهند رسید و حتی ممکن است مشکلاتی مانند ورشکستگی و تعطیلی کسب‌وکارها ایجاد شود.

وی ادامه داد: در طرح‌های سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی و اهلیت سرمایه‌گذار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز