خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز:

البرز جزو ١٢ استان با درآمد بالاست/سال گذشته بجای ١۴ همت البرز ١٩ همت درآمد داشت+فیلم

البرز جزو ١٢ استان با درآمد بالاست/سال گذشته بجای ١۴ همت البرز ١٩ همت درآمد داشت+فیلم
کد خبر : ۱۵۳۹۴۹۸

عملکرد بانکداری البرز رتبه ٣١ کشور است/ مردم گله‌مند هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به اینکه البرز جزو ۱۲ استانی است که درآمدی فراتر از رقم تکلیف شده سالانه جذب می‌کند، گفت: سال گذشته استان البرز طبق قانون بودجه مقرر بود که حدود ١۴ همت کسب کند اما عملکردی که البرز داشت ۱۲۹ درصد بود یعنی ١٩ همت درآمد کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، توحید شیریزاد، عصر امروز در نشست خبری با اشاره به سرشماری سراسری کشاورزی در آبان ماه سال جاری, اظهار کرد: سرشماری کشاورزی امسال دهه اول آبان ماه شروع  می‌شود و حدود ۳۰ تا ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این آمارگیری به نیروهای جوان فعال در روستا و شهرهای نیاز است که به عنوان کارشناس جمع آوری اطلاعات به صورت عمومی کمک کنند. در این راستا اطلاع رسانی شده و افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند در دوره آموزشی شرکت کنند.

شیریزاد گفت: برای کسب آمار دقیق تلاش شده از بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، ادارات کشاورزی کمک گرفته شود تا بتوان شناسایی و‌ آمار دقیقی اخذ شود.

اهمیت درآمد هزینه استان‌ها در برنامه توسعه هفتم

وی در ادامه به موضوع برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه، مصادف شده با سال اول دولت و سال اول مجلس که امیدواربم شاهد اتفاقات خوب باشیم. اهدافی که در برنامه انجام شده و ‌ارزیابی که برای این برنامه در مقایسه با برنامه‌های قبل در حال شناسایی شده است کمک می‌کند که بسیاری از مشکلات کشور حل و‌ فصل شود.

این مدیر استانی گفت: یکی از موضوعاتی که مربوط به البرز است و باید در برنامه هفتم مد نظر قرار بگیرد موضوع درآمد هزینه استان‌هاست.

برنامه هفتم به اعتبارات استان ها استقلال می‌دهد

وی توضیح داد: اعتبارات در یک تقسیم بندی به اعتبارات ملی و استانی تقسیم می‌شود؛ یعنی در واقع بخشی از تعهد پروژه‌ها از طریق اعتبارات ملی راهبری می‌شود. برنامه هفتم به دنبال این است که سهم اعتبارات استانی، استقلال بیشتری به استان‌ها بدهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز گفت: برای تصمیم گیری در قلمرو استان همین که سهمی از طریق درآمدهای جذب شده بالا برود مهم است چون بخشی از درآمدهایی که ما در استان جذب می‌کنیم به خزانه کشور واریز و به عنوان اعتبارات ملی برای مسائل ملی هزینه و به مصرف می‌رسد اما نکته این است که اختیار محدود است و سازمان مدیریت استان‌ها و استانداری به لحاظ بودجه، قدرت لازم را ندارد لذا برنامه هفتم ماده ۱۷ قانون برنامه هفتم توسعه به نظام نوین هزینه درآمد در استان ها اشاره شده است.

نظام تشویق و تنبیه با جذب درآمد در استان‌ها

وی گفت: احتمال می‌رود برنامه توسعه هفتم به دنبال این باشد که از ظرفیت سازمان مدیریت استان‌ها و درآمدهایی که در استان‌ها جذب می‌شود استفاده کند و به واسطه نظام تشویق و تنبیه به استان‌ها تعلق بگیرد یعنی استان‌هایی مانند البرز که سالانه درآمد خوبی جذب می‌کند، شانس خواهند داشت که بعد از این جذب بخش عمده‌ را در استان از طریق مشوق‌هایی که قرار داده شده هزینه کنند.

شیریزاد تصریح کرد: البرز جزو ۱۲ استانی است که درآمدی فراتر از چیزی که در قانون به عنوان تکلیف بر عهده‌اش گذاشته شده سالانه جذب می‌کند. سال گذشته استان البرز طبق قانون بودجه مقرر بود که ۱۴۲۵۰ میلیارد تومان کسب کند اما عملکردی که استان البرز سال گذشته داشت ۱۲۹ درصد بود یعنی ۱۸۶۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته درآمد کسب کردیم و به عبارتی به جای ۱۴ همتی که تکلیف استان بود نزدیک به ۱۹ همت درآمد کسب کردیم.

وی ادامه داد: تکلیفی که بر ما امسال گذاشته شد حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است و عملکردی که در شش ماه گذشته محقق شده ۱۰۰ همت است یعنی با وجود اینکه ۶۶ درصد این رقم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد عملکردمان نیز نسبت به عملکرد مدت مشابه افزایش پیدا کرد و امیدواریم در شش ماه دوم نیز بیش از ۱۰۰ درصد باشد.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در برنامه توسعه هفتم

این مدیر به انواع درآمدها اشاره کرد و گفت: درآمد معادن، درآمد محیط زیست و ... و همچنین درآمدهایی که دستگاه‌ها اخذ می‌کنند همچون مالیات از جمله منابع درآمد استان محسوب می‌شوند.

وی گفت: اگر منابع استانی‌ را بالا برده و درصد اعتبارات استانی نیر بالا برود، عمده پروژه‌هایی که در سطح استان نیمه تمام است، تکمیل می‌شود امسال برای پروژه‌های عمرانی حدود سه همت پول استان در اختیار ما قرار گرفت که رقم زیادی نیست اما اگر بتوانیم چند همت هم از بابت درآمدهایی که کسب می‌کنیم به عنوان تشویق بگیریم حائز اهمیت خواهد بود.

لزوم بازبینی شاخص‌های جشنواره شهید رجایی

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر چگونگی انتخاب مدیران در جشنواره شهید رجایی، گفت: این جشنواره در البرز زودتر برگزار شد و مدیران و دستگاه‌های استان بر اساس شاخص های اعلام شده حائز رتبه برتر شده و در عناوین اعلام شده معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران برتر لزوما و حتما خدمات رسانی برتر به مردم نداشتند، اظهار داشت: ما خودمان به این موضوع نقد داریم چون ممکن است دستگاه های دیگری شبانه روزی به مردم خدمت کنند اما به شاخص های مورد نظر عمل نکردند لذا لازم است شاخص‌ها مجدد بازبینی و چکش‌کاری شود. 

شیریزاد با اشاره به تفاوت این جشنواره نسبت به سال قبل گفت با توجه به شهادت رئبس جمهور دولت سیزدهم، وزیر امور خارجه، استاندار و امام جمعه نبریز، چهار عنوان جدید همسو با مقام این چهار شهید راه خدمت طراحی و اعلام شد و در این ارتباط مدیرانی که عملکرد و خدماتشان با این ۴ شاخص نزدیک بود، معرفی و تقدیر شدند. 

عملکرد بانکی البرز در جایگاه ٣١ کشور

وی در مورد عملکرد بانک‌ها در البرز با ابراز تأسف گفت: بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی استان البرز با توجه به حداقل عملکردی که در این مورد دارند در جایگاه و رتبه ٣١ کشور قرار دارند.

شیریزاد ضمن انتقاد به مدیران بانک‌ها در استان اظهار داشت: به رغم تاکید استاندار، معاون اقتصادی و سایر مدیران این حوزه و برگزاری جلسات متعدد با مدیران بانک‌ها اما گویا عزمی دیده نمی‌شود. لذا با توجه به اینکه مردم نیز گله‌مند و دغدغه‌مند هستند، امیدواریم اعتبارات بانکی که وارد استان می‌شود، بیشتر جذب و در البرز استفاده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز