خبرگزاری کار ایران

به همت آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز؛

راه اندازی رشته آتش‌نشانی و حمل‌و‌نقل برای اولین بار در شیراز و فارس

راه اندازی رشته آتش‌نشانی و حمل‌و‌نقل برای اولین بار در شیراز  و فارس
کد خبر : ۱۵۳۹۲۳۹

رشته ایمنی و آتش‌نشانی برای اولین بار در شیراز و رشته حمل‌و‌نقل برای اولین بار در استان فارس به همت آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در هنرستان «امید فردا» راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در آیین افتتاح رشته ایمنی و آتش‌نشانی و حمل‌و‌نقل گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش، تربیت نیروی ماهر، توانمند و کارآفرین برای بازار کار است

سید عبدالصمد موسوی در این مراسم از حمایت همه کسانی که کمک کردند تا این دو رشته برای اولین بار در استان فارس و در شیراز راه‌اندازی شود، قدردانی کرد و گفت: دانش‌آ‌موزان در این مدرسه که «امید فردا» نام گرفته به امید فردایی بهتر، خواهند بالید و آینده ایران اسلامی را با مهارت خواهند ساخت. 

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز تصریح کرد: آموزش و پرورش در تعامل و مشارکت با بازار کار سعی کرده تا آموزش را با نیاز نزدیک کند و این مهم محقق نمی‌شود جز در هنرستان‌ها. 

راه اندازی رشته آتش‌نشانی و حمل‌و‌نقل برای اولین بار در شیراز  و فارس

وی ادامه داد: در سال گذشته ناحیه سه شیراز به کمک وزارت ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت،  دو هنرستان هنرهای زیبا و پنج رشته هنری و صنعتی در رشته نان و شیرینی‌پزی را با ایجاد هنرستان‌های وابسته و جوار ایجاد کرد. امسال هم به کمک دو سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری و راهداری و حمل‌و‌نقل دو رشته راه‌اندازی شد. 

موسوی  به کارکرد آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این سازمان تربیت دانش‌آموز برای وزارت علوم و دیگری تربیت نیروی ماهر، توانمند و کارآفرین برای بازار کار است؛ برای رسیدن به این مطلوب، باید هنرستان‌ها را تقویت کرد تا با آموزش عینی و متناسب با نیاز، مردم و جامعه را از فایده‌های آن بهره‌مند کرد.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز با دانش‌آموزان سخن گفت. او به برخی از موفقیت‌های  ناحیه سه شیراز اشاره کرد و محقق شدن این موفقیت‌ها را نیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی دانست که در این ناحیه رقم می‌خورد. 

علیرضا شجاعی‌پور کسب موفقیت‌های کشوری ناحیه سه شیراز در جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب مقام اول و دوم و سوم در محورهای مختلف جشنواره را نشان‌دهنده همین تلاش دانست. 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: ناحیه سه شیراز در بخش توسعه متوازن هم بالاتر و بیشتر از قرارداد منعقد شده، دانش‌آموزان را به سمت فعالیت‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و‌دانش هدایت کرده‌اند و بیش از 50 درصد دانش‌آموزان ناحیه در این رسته‌ها مشغول به تحصیل هستند. 

وی افزود: فعالیت ناحیه سه شیراز در آماده‌سازی پروژه مهر هم مثال زدنی است. 

شجاعی‌پور با اشاره به این موضوع که بر اساس برنامه هفتم توسعه آموزش و پرورش موظف است  50 درصد دانش‌‌آموزان را به سمت آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش هدایت  کند گفت: توسعه هنرستان‌ها نیازمند توسعه فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است و استان فارس در سال تحصیلی جدید توانسته به تحقق سیاست‌هایی که تکلیف شده کمک کند؛ در این راستا 29 هنرستان جدید در سطح استان شامل19 هنرستان زمینه و 10 هنرستان مستقل ایجاد و ظرفیت لازم را برای پذیرش دانش‌آموز ایجاد کرده است. 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به شعار سال ، عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در شعار سال در نظر گرفته‌اند برای جهش تولید باید به هنرستان‌ها توجه ویژه داشته و نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها هستیم. دو رشته‌ای که امروز شاهد ایجاد آن هستیم هم با مشارکت  و همراهی سایر سازمان‌ها صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

راه اندازی رشته آتش‌نشانی و حمل‌و‌نقل برای اولین بار در شیراز  و فارس

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فارس نیز ضمن ابراز خورسندی از ایجاد اولین مدرسه ایمنی و آتش‌نشانی در شهر شیراز گفت: ضرورت این آموزش‌ها با توجه به حوادثی که در کشور رخ می‌دهد بیشتر احساس می‌شود. این رشته شغلی است که مسقیما با جان مردم ارتباط دارد و تغییر،تحول و رشد در این حوزه نیازمند همراهی همه دستگاه‌هاست و کجا بهتر از آموزش و پرورش که با آموزش صحیح، تغییر رفتارها را رقم می‌زند تا فرهنگی ایمنی در کشور توسعه یابد و کاهش حوادث را در کشور شاهد باشیم.

هادی عیدی‌پور با اشاره به میزان حوادثی که روزانه اتفاق می‌افتد ، افزود: میزان حوادث رخ داده شده در شهر نشان‌دهنده خطراتی است که زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این حوادث هم امداد و نجات را شامل می‌شود و هم آتش‌سوزی. ضعف ایمنی در کشور فراوان است؛ در شهر ساختمان‌های ناایمن زیادی وجود دارد که اگر به آن نپردازیم شاید حادثه پلاسکو را تداعی و رقم بزند.

وی ادامه داد: رشته ایمنی و آتش‌نشانی در شیراز شروع به کار کرد تا فرهنگ‌سازی رقم بخورد. با ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب  می‌توان بستر خوب را فراهم کرد تا ایمنی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز