خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد؛

مثلث گردشگری می‌تواند گامی مؤثر برای رفاه مردم و توسعه شهرها باشد

مثلث گردشگری می‌تواند گامی مؤثر برای رفاه مردم و توسعه شهرها باشد
کد خبر : ۱۵۳۸۰۶۸

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفاهم‌نامه مثلث گردشگری ایران می‌تواند گامی مؤثر برای رفاه و آسایش مردم و توسعه شهرها باشد.

به گزارش ایلنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز 12 مهرماه در مراسم انعقاد تفاهم نامه طلایه داران گردشگری ایران، به نقش شوراهای شهر در توسعه شهری افزود: ما در شورای شهر پیگیر هویت‌بخشی به شوراها در سطح دولت هستیم تا بتوانیم به مدیریت واحد شهری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید به این باور برسد که بدون همراهی شوراها، نمی‌تواند به‌تنهایی از ظرفیت‌های میراث فرهنگی استفاده کند، تاکید کرد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری به‌عنوان راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور باید توجه بیشتری به مدیریت واحد شهری شود.

حاج رسولی ها ادامه داد: صنعت گردشگری ظرفیت بیشتری نسبت به صنعت نفت دارد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی بالای اصفهان و استان‌های شیراز و یزد، می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیش از ۵۰ وظیفه از وظایف دولت در شهرها را می‌توان به شوراها واگذار کرد تا از بار دولت کاسته شود و با مشارکت مردم، مشکلات شهری حل شود.

وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی اصفهان خاطر نشان کرد: ما در اصفهان با معضل آلودگی هوا مواجه هستیم، در حالی که شیراز یک روز هوای آلوده ندارد، اصفهان تنها ۲۱۷ روز هوای سالم در سال دارد و بقیه روزها با آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کند. امیدواریم توجه بیشتری به اصفهان شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اصفهان با یادآوری پروژه‌های نیمه‌تمام ادامه داد: پروژه قطار سریع‌السیر بین اصفهان، شیراز و یزد که ۱۰ سال پیش مطرح شد، تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

حاج‌رسولی‌ها ابراز امیدواری کرد که در این تفاهم‌نامه بتوانیم به تقویت زیرساخت‌ها و اجرای چنین پروژه‌هایی که زمینه‌ساز رشد و توسعه گردشگری است، توجه شود.

وی با اشاره به نقش بزرگ اصفهان در تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: اصفهان با تقدیم ۲۴ هزار شهید از ۲۴۰ هزار شهید کشور، نقش بزرگی ایفا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نیاز است تا با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و منابع انسانی موجود در این سه شهر، با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولت بتوانیم به ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در این سه استان بپردازیم‌.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز