خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

بیش از سه هزار نفر از اتباع غیرمجاز از قزوین طرد شدند

بیش از سه هزار نفر از اتباع غیرمجاز از قزوین طرد شدند
کد خبر : ۱۵۳۷۸۰۰

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به طرح "هجرت" در راستای استرداد اتباع بیگانه گفت: از ابتدای سال تا کنون 3 هزار و 356 اتباع غیرمجاز شناسایی و نسبت به طرد آن‌ها اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار علی ابراهیمی در نشست با رسانه‌ها که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی از 13 تا 30 مهر با شعار "پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار" برگزار خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: پلیس برای پیشبرد اهداف خود به مردمی قانون‌مند و هوشمند نیاز دارد و فرهنگ‌سازی در این عرصه اهمیت بالایی دارد، رویکرد پلیس ایجابی است؛ اما در برخورد با مختل کنندگان امنیت جدی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: برای هفته نیروی انتظامی امسال 120 برنامه را خواهیم داشت که حضور در گلزار شهدا، دیدار با مسئولین استانی، ملاقات مردمی، حضور در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقه‌های مختلف، افتتاح 2 طرح عمرانی و رفاهی و ساختمان پلیس امنیت اقتصادی ازجمله آن‌ها است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به مراجعه 95 هزار نفر به کلانتری‌ها بیان کرد: 36 هزار و 248 پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه میزان سرقت‌ها 28 و میزان کشف سرقت‌ها 8 درصد کاهش پیدا کرده، گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه 2 هزار و 900 سارق دستگیر شده‌اند؛ برای سارقینی که با 4 بار سابقه سرقت دستگیر شوند، پابند الکترونیکی نصب می‌شود.

انهدام 15 باند سارق حرفه‌ای

ابراهیمی ادامه داد: همچنین 15 باند سارق حرفه‌ای در حوزه‌های سرقت منازل، خودرو و موتور سیکلت، سرقت به عنف، سرقت کابل و ترانس برق و سارقین مسلح متلاشی و 87 مالخر هم دستگیر شدند.

وی با اشاره به آمار قتل عنوان کرد: امسال در استان 18 فقره قتل داشتیم که قاتلین تمام آن‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین، از ابتدای سال تا کنون 851 کیلو انواع مواد مخدر کشف و یک‌هزار و 394 نفر هم دستگیر شده‌اند.

تشکیل حدود هشت هزار پرونده در مرکز مشاوره انتظامی

وی ادامه داد: ارزش پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شده 558 میلیارد و 729 میلیون تومان و پرونده‌های قاچاق کالا و ارز هم بیش از 63 میلیارد تومان بود.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به افزایش آمار مصدومین و فوتی‌های سوانح جاده‌ای گفت: در مصدومین شاهد افزایش 40 درصدی هستیم که یکی از علت‌های آن افزایش تعطیلات و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین، در نیمه نخست امسال 81 هزار و 285 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 صورت گرفته که به طور میانگین در روز 833 مورد به اعزام نیروها منجر می‌شود.

وی ادامه داد: 7 هزار و 993 پرونده هم در مرکز مشاوره و مددکاری تشکیل شده که 76 درصد آن‌ها مصالحه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز