خبرگزاری کار ایران

دادستان آبیک:

طرح "زنگ پیشگیری" در مدارس آبیک اجرا می‌شود

طرح "زنگ پیشگیری" در مدارس آبیک اجرا می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۵۹۹۷

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از اجرای طرح "زنگ پیشگیری" در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و اجرای کیفی و اثربخش این طرح خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی و تعاملی به منظور انسجام بخشی اجرای طرح زنگ پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در شهرستان آبیک برگزار شد.

مرتضی محمدی در این نشست با تشریح رویکرد دستگاه قضایی استان در کنترل و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه در قشر دانش‌آموزی گفت: باتوجه به وجود آسیب‌های متنوع اجتماعی و فرهنگی در سطح دانش‌آموزان و لزوم توجه به این موضوعات و کارسازی در جهت رفع آن‌ها، اجرای برنامه‌های جامع و اقدامات کنترلی در جهت کاهش، کنترل و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در این قشر جامعه، امری اجتناب ناپذیر است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اظهار کرد: دستگاه قضایی استان با ایفای نقش مطالبه‌گرانه و نظارتی خود، در کنار دستگاه‌های دیگر سعی دارد با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مناسب در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌های اثربخش، اجرای طرح "زنگ پیشگیری" در سطح مدارس است که با توجه به جامعیت این طرح، با وحدت بخشی در اجرای آن، بستر مناسبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های این طرح در سطح مدارس فراهم می‌شود.

این مقام قضائی تصریح کرد: به منظور اجرای طرح زنگ پیشگیری که بازخورد مناسب نیز داشته است، لازم است سایر بخش‌ها و شهرهای آبیک نیز اجرای این طرح مورد توجه ویژه قرار دهند.

محمدی ادامه داد: متاسفانه عدم وجود هماهنگی بین ادارات در اجرای برنامه‌ها در این حوزه و اجرای آن به صورت تک بعدی موجب عدم تمرکز در توجه به آسیب های حوزه دانش‌آموزی شده و بازخورد مثبتی را در این حوزه مشاهده نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: لازم است تمام دستگاه‌هایی که دارای وظایف و صلاحیت‌های قانونی در خصوص آسیب‌های اجتماعی هستند به دور از هرگونه موازی کاری و اقدامات جزیره‌ای با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاهی، اقدامات اثر بخش در این حوزه داشته باشند.

این مقام قضایی در خطاب به رئیس آموزش و پرورش نیز تاکید کرد: دستگاه قضایی در کنار این اداره همراهی و همکاری لازم را در اجرای این طرح خواهد داشت تا با برنامه‌ریزی و اجرای مناسب و اجماع‌سازی با سایر ادارات، شاهد تحقق اثر بخش اهداف اینگونه برنامه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان باشیم.

محمدی یادآور شد: متاسفانه دانش‌آموزانی که در سنین نوجوانی هستند تاثیرپذیری شدیدی از فضای مجازی دارند؛ بنابراین لازم است با پیگیری و اجرای منسجم و اثربخش طرح‌های این چنینی بتوانیم به این گروه از آسیب خوردگان جنگ فرهنگی که فرزندان و آینده سازان کشورند، کمک کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز