خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

برداشت انار از باغات اندیکا آغاز شد

برداشت انار از باغات اندیکا آغاز شد
کد خبر : ۱۵۳۵۸۴۶

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا از شروع برداشت انار در باغات سنتی للر، سوسن سرخاب و دوراب خبر داد.

فرامرز دایی‌چین با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با توجه به شرایط و بافت زمین، باغات انار محدوده اندیکا به صورت متراکم حدود ۲۲۰ هکتار است، اما به صورت پراکنده، بسیار بیشتر است و شاید حدود دو برابر این حجم انار داشته باشیم؛ لَلَر، سوسن سُرخاب و دوراب سه نقطه مهم کشت انار شهرستان اندیکا هستند.

وی با اشاره به قدمت حدود ۵۰۰ ساله بعضی باغات انار اندیکا، افزود: رقمی که در این منطقه وجود دارد انار سنتی و مقداری ترش است و بازار پسندی آن پایین است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا خاطرنشان کرد: برداشت انار در هر سطح هکتار بین ۱۵ تا ۲۵ تن متفاوت است و برداشت از اوایل مهر آغاز می‌شود و تا یک ماه ادامه دارد، البته انار اندیکا بیشتر به صورت ترشی و برای مصرف محلی است.

دایی‌چین عنوان کرد: با توجه به اینکه انار یکی از میوه‌های مورد علاقه مردم ایران است، یکی از کارهایی که در منطقه در حال برنامه‌ریزی آن هستیم، سایت‌های الگویی در سطح‌های نیم هکتار است تا ارقام جدید بازارپسند را به مردم معرفی کنیم و به تدریج جایگزین انار سنتی شود، البته این ارقام باید با آب و هوا سازگار باشد و مردم‌پسندی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای توسعه کشت انار و افزایش مردم انجام می‌شود، در حال حاضر سه سایت نیم هکتار در سه نقطه شهرستان اندیکا برای کشت انار با ارقام بازارپسند و تجاری کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با اشاره به کاشت انار ارقام جدید در سال جاری گفت: اگر مردم این انار را پذیرفتند به سمت اصلاح باغات قدیمی می‌رویم.

به گزارش ایلنا، ایذه، قلعه تل، ابوالعباس، باغملک، صیدون، دزپارت و ....از دیگر نقاط شناخته شده برداشت انار در خوزستان است. گفتنی است که انار در این مناطق بیشتر به شکل ترشی به بازار عرضه می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز