خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

برخورد با مواد مخدر دانش محور است

برخورد با مواد مخدر دانش محور است
کد خبر : ۱۵۳۵۳۷۶

استاندار همدان گفت: مراجع قضایی، پلیس و دستگاه های اطلاعاتی در برخورد و مبارزه با پدیده شوم موادمخدر دانش محور و تربیت محور عمل کرده است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: همچنین در برخورد با پدیده شوم موادمخدر کمیته فضای مجازی به شمار کمیته های زیر مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه شده است.

وی گفت: به واسطه سود حاصل از قاچاق موادمخدر سرمایه گذاری نظام استکبار در این حوزه افزایش یافته است و روز به روز شیوه قاچاق و روش های مصرف تغییر، سن مصرف کنندگان رو به کاهش و نوع و کیفیت مواد مخدر تغییر یافته است.

استاندار همدان افزود: نظام استکبار اقدام به تقابل با کشت خشخاش کرد در حالیکه این اقدام در راستای منافع قاچاقچیان مواد مخدر صورت گرفت چرا که آنها دنبال هدایت مصرف موادمخدر از سنتی به مواد شیمیایی و صنعتی هستند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: چرا که تولید موادمخدر صنعتی راحت تر، هزینه های حمل و نقل و انتقال آن از مسیر کمتر و آثار تخریبی بر روی روح و جسم انسان ها بیشتر است.

وی بیان کرد: وحدت و انسجام در مجموعه، استفاده از همه ظرفیت ها اطلاعاتی، نظامی و حمایت های دستگاه قضایی می تواند ما را در تقابل با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر کمک کند.

استاندار همدان اظهارکرد: مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ سال ۱۳۹۳ با ۱۰۰ نفر ظرفیت بهره برداری شد و با وجود گذشت ۱۰ سال از بهره برداری این مرکز اما این ظرفیت تغییری نکرده است در حالیکه می توانستند از ظرفیت فضاهای موجود در این محل به نحو مطلوب استفاده کنند.

قاسمی فرزاد یادآوری کرد: سال گذشته درخواست افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ ارائه شد و سردار اسکندر مومنی هم امسال در بازدید از مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ با این موضوع موافقت و اعلام حمایت کرد.

وی گفت: مرکز نگهداری مجرمان مواد مخدر از ۲۵۰ نفر به ۷۵۰ نفر افزایش یافته است و اعتبار خوبی به این محل توسط معاون توسعه سازمان زندان ها اختصاص یافت که می توان دیوار حائلی بین مرکز ماده ۱۶ و محل نگهداری زندانیان مواد مخدر ایجاد کرد.

استاندار همدان گفت: طبق قانون افرادی که پس از ۲ نوبت حضور در مرکز ماده ۱۶ برای سومین نوبت دستگیر شدند دیگر معتاد متجاهر یا بیمار محسوب نمی شوند بلکه به عنوان مجرم باید دستگیر و راهی زندان شوند.

قاسمی فرزاد افزود: قبل از تغذیه جسمی معتادان متجاهر حاضر در مراکز ماده ۱۶ باید به فکر روح آنها باشند چرا که بعد از یک مدت نگهداری فرد معتاد پاک شود اما مهمتر از آن پالایش ذهن و روح او و فاصله گرفتن از بیماری خانمانسوز اعتیاد است.

وی بیان کرد: بسیاری از نارضایتی که در جامعه وجود دارد ناشی از مشاهده مصرف مواد مخدر در انظار عمومی است.

استاندار همدان مهمترین مولفه در مبارزه با موادمخدر را توجه به مسائل فرهنگی دانست و گفت: طلایی ترین نقطه برای فرهنگ سازی آموزش و پرورش است و وزیر کنونی آموزش و پرورش که پیشتر معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر بود به نگاه فرهنگی و پیشگیرانه توجه جدی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز