خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

طرح عناوین شغلی خالی کردن جیب کارفرما توسط تامین اجتماعی است

طرح عناوین شغلی خالی کردن جیب کارفرما توسط تامین اجتماعی است
کد خبر : ۱۵۳۴۸۳۶

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: موضوع عناوین شغلی خالی کردن جیب کارفرما است، در این طرح پولی که دریافت می‌شود به جیب کارگر نمی‌رود و کارگر و کارفرما را نیز مقابل هم قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکل های کارگری و کارفرمایی قزوین عصر امروز در سالن جلسات تامین اجتماعی استان برگزار شد.

مهدی عبدیان در این نشست گفت: در 2 ماه اخیر ما شرمنده کارفرمایان هستیم، به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی روزانه 20 تا 30 مراجعه کننده دارم که 50 درصد آن مربوط به حوزه تامین اجتماعی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از اردیبهشت ماه واحدهای تولیدی به خاطر نبود برق، تعطیلی داشتند، مشکلات مختلفی هم پیش پای تولیدکنندگان است و در این شرایط نباید تامین اجتماعی هم مشکل جدید ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست تاوان بدهی تامین اجتماعی را کارگر و کارفرما بدهد، عنوان کرد: شستا و مدیریت ضعیف آن دست شما نیست اما نباید پول را از ما بگیرند تا شرکت‌های ورزشکست شده را راه اندازی کنند و در نهایت بدهی تامین اجتماعی پرداخت شود.

 رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین تصریح کرد: در بخش کارفرمایی از طریق مراجع قضایی موضوع عناوین شغلی را پیگیری خواهیم کرد.

وی با گلایه از عدم حضور نماینده بخش خصوصی در تدوین بخش‌نامه‌ها گفت: اگر موردی قانونی باشد همانطور که تا امروز پرداخت کرده‌ایم باز هم این روند را ادامه می‌دهیم اما عناوین شغلی قابل توجیه نیست، ما هیچ موضوعی را نمی‌توانیم با تامین اجتماعی حل کنیم.

عبدیان اظهار کرد: اگر قرار است در انتها به جواب نه برسیم پس بگویند تامین اجتماعی در ستاد تسهیل شرکت نکند.

در ادامه این نشست تعدادی از نمایندگان کارفرمایان هم مسایل و چالش‌های مرتبط با تامین اجتاعی را مطرح کردند که حسابرسی از جمله آن‌ها بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز