خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان قزوین:

تامین اجتماعی نباید با حق و حقوق بازنشستگان بازی کند

تامین اجتماعی نباید با حق و حقوق بازنشستگان بازی کند
کد خبر : ۱۵۳۴۸۳۰

رئیس کانون بازنشستگان قزوین خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این نهاد بدهی‌های زیادی دارد، نباید با حق و حقوق ما بازی کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هم‌اندیشی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکل های کارگری و کارفرمایی قزوین عصر امروز در سالن جلسات تامین اجتماعی استان برگزار شد.

عزیزالله اسدی در این نشست گفت: شرایطی که برای ما پیش آمده مناسب نیست، صولت مرتضوی قبل از رفتن اعلام کرد بدهی تامین اجتماعی پرداخت شده، اگر راست گفته است چرا مطالبات ما پراخت نمی‌شود، اگر گزارش غیرواقعی بود چرا اعتراض نکردید.

رئیس کانون بازنشستگان قزوین ادامه داد: در قزوین 64 هزار نفر و در استان 100 هزار نفر بارنشسته داریم که هر روز تعداد زیادی از آن‌ها به ما مراجعه می‌کنند، امروز نسبت به ما بی‌مهری می‌کنید.

وی افزود: دولت 700 تا 800 هزار میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار است؛ شما برای این مطالبه چرا به دولت فشار نمی‌آورید و از حق ما دفاع نمی‌کنید.

این مسئول عنوان کرد: از خرداد ماه فاکتورهای بیمه تکمیلی پرداخت نشده، در تامین اجتماعی هم عنوان می‌کنند کارمند نداریم تا مدارک را بررسی کنند و 4 ماه زمان می‌برد، برخوردهایی که با ما می‌شود منطقی نیست.

وی خطاب به مدیرعامل سازمان گفت: تحت عنوان متناسب سازی 3 میلیون تومان پرداخت کردید، اما در نهایت تکلیف آن مشخص نشد، افزایش حقوق هم باید متناسب با تورم باشد که محقق نشد.

اسدی بیان کرد: 4 هزار و 900 نفر برای وام درخواست داده و در حال حاضر 16 هزار و 300 نفر در نوبت هستند، از ابتدای سال تاکنون فقط 400 فقره پرداخت شده است.

وی بخش درمان را اولویت استان برشمرد و عنوان کرد: چند قلم دارو از پوشش تامین اجتماعی خارج شده، بیمارستان مهرگان قرار داد منعقد نمی‌کند چون تامین اجتماعی پول آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند، برای مهرگان و اقبالیه هم به درمانگاه نیاز داریم.

مردم از بخش درمان تامین اجتماعی ناامید شده‌اند

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قزوین هم در این نشست گفت: مردم از تامین اجتماعی ناامید شده و برای درمان به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند و ظرفیت‌های موجود پاسخگوی نیازها نیست.

علی اکبر سیارمه ادامه داد: وقتی از تامین اجتماعی مطالبه می‌کنیم، کمبود بودجه را مطرح می‌کنند؛ باید بودجه این بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها تامین شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز