خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر گیلان

دستگیری ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر گیلان
کد خبر : ۱۵۳۴۶۸۸

فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر، خرده فروش، توزیع کننده و معتادین متجاهر در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ علی احمدپور پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح آرامش در شهر مقابله با خرده فروشان و معتادین متجاهر در گیلان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای ۱۱ مرحله طرح آرامش در شهر در این استان خبر داد و اضافه کرد: مرحله یازدهم طرح آرامش در شهر در راستای امنیت بخشی به محیط آموزشی و مدارس اجرا شد.

احمدپور از کشف ۷۰۰ کیلیو گرم مواد مخدر با اجرای طرح آرامش در شهر خبر داد و بیان کرد: در اجرای این طرح ۴۸۰۰ نفر توزیع کننده، خرده فروش و معتاد متجاهر در گیلان دستگیر شدند.

وی کشف ۳۴۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر در شش ماه گذشته در گیلان خبر داد و افزود: بر اساس داده های آماری در این بخش رشد ۷ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر، خرده فروش، توزیع کننده و معتادین متجاهر در این استان خبر داد و بیان کرد: در بخش دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر رشد ۳۰ درصدی داشتیم و در مجموع توزیع کننده، خرده فروشان و معتادین متجاهر شاهد رشد ۱۱ درصدی هستیم.

احمدپور با اشاره به افزایش مواد مخدر صنعتی در گیلان بیان کرد: روند توزیع مواد مخدر توهم زا در گیلان رو به افزایش است.

وی با تاکید بر لزوم امنیت بخشی به پارک ها و تفرجگاه ها در گیلان افزود: پارک ها را برای مواد مخدری ها در گیلان نا امن می کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از پلمپ ۲ کمپ غیرمجاز در این استان خبر داد و بیان کرد: در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ۲ واحد صنفی فروش عطاری در گیلان بسته شد.

احمدپور از اجرای ۶۰ مرحله برنامه ویژه کنترل آسیب های اجتماعی در گیلان خبر داد و بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی محور پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و برخورد اجتماعی با موضوع مواد مخدر افزود: باید با رویکرد اجتماعی جلوی آسیب های اجتماعی را گرفت و فقط برخورد قضایی و کیفری پاسخگو نیست.

فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به افزایش دستگیری معتادین متجاهر و خرده فروش ها و توزیع کنندگان مواد مخدر بیان گرد: نیمی از افراد دستگیر شده زندان لاکان رشت مواد مخدری هستند.

به گفته احمدپور، بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر در دنیا تولید و توزیع می شود که جلوی ورود بسیاری از آنها گرفته می شود.

وی با اشاره به تقدیم ۶۴ شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر در گیلان افزود: نیمی از شهدای نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز