خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان همدان:

آمار فوتی و مصدومین در نقاط حادثه خیز همدان صفر شد

آمار فوتی و مصدومین در نقاط حادثه خیز همدان صفر شد
کد خبر : ۱۵۳۴۶۷۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: آمار فوتی و مصدومین جاده ای در نقاط حادثه‌خیز استان همدان به صفر رسید.

به گزارش ایلنا از همدان، مهرداد آهکی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با رفع 39 نقطه حادثه خیز مصوب در راه ای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان طبق جدیدترین آمار رسمی سوانح رانندگی، فوتی و مصدومین جاده ای در نقاط رفع و اصلاح شده به صفر رسیده است.

وی اعلام کرد: 52 نقطه حادثه خیز مصوب در سطح راه‌های استان شناسایی شده بود که سال گذشته 31 نقطه آن بطور کامل رفع شد و امسال نیز 13 نقطه از 21 نقطه باقی رفع و اصلاح گردیده و هشت نقطه باقی مانده هم تا پایان سال در صورت تامین اعتبارات رفع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: با بررسی سوانح رانندگی در 39 نقطه حادثه خیز در بازده زمانی سه سال متاسفانه حدود 102 نفر فوتی و 436 نفر مصدوم که در مجموع 538 فقره است، در این نقاط به ثبت رسیده بود که با پیگیری‌های مستمر جهت رفع و اصلاح این 39 نقطه، آمار فوتی‌ها و مصدومین جاده‌ای پس از اصلاح این نقاط به صفر رسیده و تاکنون هیچ گونه تصادف فوتی و مصدومی در مقاطع مذکور گزارش نشده است.

آهکی تصریح کرد: اولویت اصلی راهداری مبنی بر کاهش سوانح رانندگی است و در این راستا از ابتدای سال تاکنون به منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای افزون بر 210 کیلومتر روکش آسفالت، دو هزار 100 کیلومتر خط کشی، شش کیلومتر نیوجرسی، شش هزار و 800 کیلومتر شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی، 6 کیلومتر ایجاد شیار لرزاننده، اجرای 5 کیلومتر سیستم روشنایی و 9 مورد مقطعی، نصب 12 هزار عدد تابلو و علائم در سطح راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان انجام شده است.

وی با اشاره به شروع فصل پاییز همراه آغاز بارندگی ها و احتمال وقوع سیلاب، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای مدیریت بحران و کنترل سیلاب‌های احتمالی در سطح محورهای استان همدان انجام شده است و به همین منظور عملیات پایش و ارزیابی افزون بر 9 هزار دستگاه پل و آبرو بر مبنای سامانه (BMS) ثبت شده و اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: مقاوم‌سازی، نگهداری و ایمن‌سازی پل‌ها به صورت مداوم در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز