خبرگزاری کار ایران

کارشناس حوزه بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

ترک تحصیل ۱۷۰ دانش آموز دختر دیشموکی در پنج سال گذشته/ ازدواج زودهنگام یکی از دلایل خودکشی زنان است

ترک تحصیل ۱۷۰ دانش آموز دختر دیشموکی در پنج سال گذشته/ ازدواج زودهنگام یکی از دلایل خودکشی زنان است
کد خبر : ۱۵۳۴۳۱۴

کارشناس حوزه بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل خودکشی زنان و دختران در بخش دیشموک از توابع کهگیلویه بزرگ را ازدواج زودهنگام دختران عنوان کرد.

"زهرا محمدی" در حاشیه بازگشایی اولین خوابگاه شبانه روزی دخترانه دانش آموز  بخش دیشموک گفت: دانش آموزان دختر این بخش بعد از ترک تحصیل، مجبور به ازدواج زودهنگام می شوند و طبق بررسی های انجام شده یکی از دلایل خودکشی زنان و دختران در بخش دیشموک از توابع کهگیلویه بزرگ، ازدواج زودهنگام دختران است.

وی افزود: فاصله زیاد مدارس و مَرد بودن معلمان در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه از مهم‌ترین مشکلات برای ادامه تحصیل دختران دانش‌آموز در بخش دیشموک است.

این کارشناس حوزه بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد  افزود: این دختران از سوی خانواده ها مجبور به ترک تحصیل می شوند که متاسفانه براساس برخی آمارها، در پنج سال گذشته، حدود ۱۷۰ نفر از دختران بخش دیشموک ترک تحصیل کرده‌اند. 

محمدی با اظهار تاسف از اینکه بسیاری از دختران این بخش در نهایت در سن ۱۳ الی ۱۴ سالگی تن به ازدواج های بی سرانجام و یا ناخواسته می دهند، خاطرنشان کرد:  خانواده های این دختران با رفت و آمد آنان به شهرها برای ادامه تحصیل مخالف بودند.

وی گفت: طبق آخرین آمارها، بخش دیشموک بیش از پنج هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که هیچ خوابگاه دانش آموزی برای اسکان دانش آموزان بخش دیشموک و روستاهای اطراف آن وجود نداشت و نبود خوابگاه از مهمترین مشکل دانش آموزان این بخش است.

کارشناس حوزه بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون در ابتدای سال تحصیلی جدید و با افتتاح خوابگاه شبانه روزی در دیشموک، زمینه ادامه تحصیل برای دختران این منطقه فراهم شده و دیگر مجبور نیستند ترک تحصیل کنند.

محمدی گفت: خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه در دیشموک، امسال میزبان ۱۵۰ دانش‌آموز دختر خواهد بود و البته در مجموع، ۴۷۰ نفر ظرفیت برای آن پیش بینی شده آن که برای ساخت آن ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این کارشناس حوزه بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تعداد خوابگاه دانش آموزی در استان را ۵۸ خوابگاه ذکر که این خوابگاه ها جوابگوی نیاز استان نیست.

به گزارش ایلنا،  بخش دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

دیشموک از محروم‌ترین بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز