خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

مدیران مناطق هیچ اهتمامی در جلوگیری از ساخت و سازها و تخلفات ندارند

مدیران مناطق هیچ اهتمامی در جلوگیری از ساخت و سازها و تخلفات ندارند
کد خبر : ۱۵۳۴۲۷۳

عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن انتقاد از اینکه مدیران مناطق هیچ اهتمامی در جلوگیری از ساخت و سازها و تخلفات ندارند گفت: شهرداری بررسی‌ و نظارت خود را انجام دهد و برخوردهای لازم با متخلفین صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی در نطق پیش از دستور یکصد و هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج در خصوص مسائل مالی شهرداری و شورای شهر  با ارائه سئوال اظهارداشت: تمام حساب‌های شهرداری و شورای شهر در هر یک از بانک‌ها و یا صندوق‌های اعتباری است اعلام شود چه تعداد و چه میزان است  آیا حساب‌های موجود مجوز لازم برابر ماده ۲۹ آیین نامه مالی شهرداری‌ها داشته‌اند؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: میزان نقل و انتقال وجوه از حساب بانک شهر به بانک ملی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در چند مرتبه و چه میزان بوده میزان خواب و معدل و میانگین ارزش تنزیل پول اعلام شود و آیا این نقل و انتقال مجوز لازم مطابق ماده 29 آئین نامه مالی شهرداری را از شورا مصوبه دارد؟ارزش افزوده این مبالغ به چه صورت بوده و کجا هزینه شده است؟ 

سعیدی در بخش دیگری از تذکرش به ساخت و سازهای غیر مجاز  اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهد رشد و افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم که این مسئله آسیب‌های جدی در سیمای شهر داشته و اتلاف سرمایه‌های شهری به نفع سازندگان غیر مجاز را رقم زده است کارگروه در خصوص تعداد ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ۱،۴ و ۷ تشکیل دهید گزارش دهید چه تعداد و چه متراژ غیر مجاز ساخته شده است .

وی بیان کرد: اگر نمی‌توانید انجام دهید گزارشاتی را که بنده به شخصه تهیه کرده‌ام خدمتتان ارائه دهم. از همه این‌ها بدتر ساخت و سازهای غیر مجاز در خیابان‌هایی است که در اولویت تملک قرار دارد این حیف و میل امکانات بیت المال است که شما در زمان تملک باید چند برابر هزینه را پرداخت کنید تا بتوانید تملک نمایید جالب اینجاست که برخی را یک شبه به تجاری تبدیل کرده اند. 

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد:طی بازدیدی که داشتم نشان می‌دهد برخی از همکاران شهرداری  در مناطق هیچ اهتمامی در جلوگیری از این تخلفات ندارند و بعد از چندین بار تذکر همچنان شاهد این اتفاقات هستیم لذا ضروری است ضمن گزارش بررسی‌ها برخوردهای لازم با متخلفین صورت پذیرد.

سعیدی در تذکری دیگر  در خصوص ارسال پرونده‌های تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ است خاطرنشان کرد: متاسفانه مکرر شاهد تعلل در ارسال پرونده‌های مشمول جرائم ماده ۱۰۰ به کمیسیون است که نشان از اتفاقات بدی در این حوزه هستیم.

وی گفت: مناطق مطابق ضوابط مکلفند در هر مرحله از ساخت و ساز تخلفات را به کمیسیون اعلام نمایند چه بسا تخلفی اگر در مرحله پس ساختمان یا همکف رقم خورده گزارش شود بتوان از تخلفات بیشتر جلوگیری کرد اما متاسفانه گاهی ساختمان چند طبقه ساخته شده و خیلی از تخلفات دیگر امکان فنی در اعاده به وضع سابق ندارد و تخریب این تخلفات پیامدهای سنگین اجتماعی رقم می‌زند و عملاً کمیسیون را با انفعال در تصمیم مواجه می‌کند لذا ضروریست تذکر به مدیران به طور جدی داده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز