خبرگزاری کار ایران

دبیر جامعه روحانیت شیراز :

تاثیر و برکات وقف در شهر شیراز ملموس است

تاثیر و برکات وقف در شهر شیراز ملموس است
کد خبر : ۱۵۳۴۱۶۵

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: امیدوارم فرهنگ وقف به سمتی رود که همه مردم به وقف های هر چند کوچک عادت کنند چرا که وقف‌های به ظاهر کوچک شاید به چشم ظاهر نیایند اما برکات فراوان دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام طاهری با قدردانی  از اداره کل اوقاف،دادگستری و اداره کل ثبت که زمینه احیای موقوفات را فراهم آورده اند، عنوان کرد: با توجه به وجود بیشترین موقوفات کشور در استان فارس که شامل هزاران هکتار زمین وقفی است نباید ضرورت بهره وری از این سرمایه ها فراموش شود و تشکر ویژه از رئیس سازمان اوقاف کشور که از زمان حضور تحولات چشمگیری را در عرصه ی وقف ایجاد کرده اند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد : در همین شهر شیراز تاثیر و برکات وقف چنان ملموس است که در همین بیمارستان های وقفی از جمله بیمارستان خلیلی و نمازی در طول روز صدها نفر بیمار وارد می شود و شفا پیدا می کند و به کانون خانواده باز می گردد.

مسئول حوزه  علمیه محمودیه گفت : برای اینکه عظمت دفاع مقدس را متوجه شوید توصیه می کنم تاریخ 250 سال گذشته کشور را مطالعه کنید که چطور نزدیک به 2 میلیون متر مربع از خاک این سرزمین از دست رفت و در زمان رضاخان تمام کشور به تصرف خارجی ها در آمد و فرزند او بحرین را از خاک کشور جدا کرد ، اما جوانان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحملی با خون خود اجازه ندادن حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

حجت الاسلام طاهری افزود : به تبلیغات رسانه ای ابرقدرت های پوشالی توجه نکنید چرا که این ها در حال پوسیدن از درون هستند و اگر امروز می‌بینید که همه دنیا با بستن چشم بر  آدمکشی های اسرائیل، از این رژیم فاسد حمایت می کند به این دلیل است که به این نتیجه رسیده اند که این رژیم در حال نابودی است و جز با حمایت همه جانبه بر طول عمرش اضافه نمی شود.

وی ادامه داد : اما مطمئن باشید که نور خدا که با خون شهداء شعله ور است خاموش شدنی نیست و با بمب و موشک نمی توان مانع از تحقق اراده ی خدا شد، چرا که  مالک اصلی این نور خداست و خداوند اجازه نمی‌دهد اموال و جان‌هایی که باعث روشنی این نور شده‌اند پایمال شود.

طاهری گفت: در همین کشور آمریکا که سردمداران آن عامل جرم، جنایت و فساد در جهان هستند شاهد تاثیر وقف های بزرگی که از سوی مردم این کشور می شود هستیم و نمی توان نقش وقف را در پیشرفت های این کشور نادیده گرفت و به عنوان مثال دانشگاه‌های بزرگ آمریکا مانند استنفورد، هاروارد و ام آی تی غالباً با کمک های مردم و به صورت وقف اداره می‌شوند و اینجا است که می بینیم اگر کشورهای غربی توانسته اند مغزهای عالم را جمع کنند به وسیله وقف‌ها و کمک های مردمی آنها است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز