خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماهه نخست امسال انجام گرفت؛

تحقق 106 درصدی جوجه ریزی مرغ گوشتی در شیراز

تحقق 106 درصدی جوجه ریزی مرغ گوشتی در شیراز
کد خبر : ۱۵۳۳۷۵۰

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از تحقق 106 درصدی جوجه ریزی در واحد های پرورش مرغ گوشتی این شهرستان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در طول فصول بهار و تابستان مجوز جوجه ریزی برای بیش از 8 میلیون و 197 هزار قطعه صادر شده است.

به گزارش ایلنا، محمد میرزایی با اذعان به اینکه تعهد جوجه ریزی ماهانه ی این شهرستان بیش از یک میلیون و 278 هزار قطعه است، تصریح کرد: این شهرستان با 90 واحد مرغداری گوشتی، ظرفیت جوجه ریزی بیش از سه میلیون و 399 هزار قطعه را در هر دوره دارا است.  

به گفته وی؛ در بازه زمانی مذکور 329 مجوز جوجه ریزی برای واحد های پرورش مرغ گوشتی صادر شده است.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جوجه های یک روزه ی مورد استفاده در واحد های پرورش از نژاد های آرین، راس، کاپ و آربراکرز بوده اند، افزود: برآورد می شود بیش از 18 هزار و 745 تن مرغ در این شهرستان تولید و روانه کشتارگاه های مختلف شده است.  

میرزایی با تاکید بر نقش خطیر جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی جامعه و اجرای سیاست های سازمانی اظهار کرد: به جهت افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و تولید حداکثری گوشت مرغ، همکاری با شرکت های تعاونی و زنجیره های تولید گوشت مرغ فعال شهرستان شیراز مد نظر بوده است.  

وی افزود: شرایط بازار مصرف، روند نسبتا مناسب دریافت نهاده ها، بارگیری و تخلیه به موقع واحدهای مرغداری، همکاری و همدلی زنجیره تولید مرغ در شهرستان، همچنین همکاری اتحادیه و تشکل‌های مربوطه و مرغداران شهرستان از جمله عوامل تحقق بالاتر از تعهد جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ به شمار می آید. 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز نیاز روزانه مرغ گرم این شهرستان را حدود 120 تن اعلام و ابراز کرد: بهبود زیرساخت های لازم در واحد های تولید گوشت مرغ و تخم مرغ، به جهت افزایش بهره وری  و تولید و تامین نیاز جامعه، موضوعی است که آن را از طریق طرح هایی همچون نفوذ دانش در واحد ها دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز