خبرگزاری کار ایران

در بازدید مدیریت شهری شیراز از پروژه های عمرانی مطرح شد؛

حجم بالای معارضات وتملک در پروژه زیرگذر گویم/ کل مسیر گویم طی دو تا سه هفته آینده زیر بار ترافیک می رود

حجم بالای معارضات وتملک در پروژه زیرگذر گویم/ کل مسیر گویم طی دو تا سه هفته آینده زیر بار ترافیک می رود
کد خبر : ۱۵۳۳۴۸۶

بازرسی فارس به تردد خودروهای سنگین در ورودی شیراز ورود کند

بیست و دومین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس شیراز با بازدید از روند پیشرفت زیر گذر نیمه مسقف گویم انجام شد.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز گفت: مهرماه دو سال پیش خبری از فعالیت عمرانی در منطقه گویم وجود نداشت و به محض شروع کار با واکنش شهروندان و کسبه منطقه روبرو شدیم اما قول داده شد که گذاشته نشود؛ شهروندان این منطقه با مشکل مواجه شوند.

محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه هر تملک و جابه جایی در محدوده منطقه گویم برای عملیات زیرگذر با توافق شهروندان و کسبه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: تملک ها از متری ۴۰ میلیون تومان شروع و تا متری ۱۰۰ میلیون تومان انجام گرفت و خوشبختانه نارضایتی توسط شهروندان و کسبه در این بین به وجود نیامد.

وی تاکید کرد: پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم بحرانی ترین پروژه شهرداری شیراز بوده است و حداقل هر ماه یکبار رئیس هلدینگ یا موسسه را از تهران به شیراز کشانده و روند پروژه مورد بررسی قرار می گرفت.

شهردار شیراز تصریح کرد: فکر نمی‌کردیم همه موانع از جمله تملک های این پروژه برطرف شود و کار اجرا به خوبی طی شود.

اسدی عنوان کرد: آهن کشی و فریم بندی این پروژه به صورت دو طرفه در حال انجام است و کار جداره سازی ، دیواره سازی بر اساس قالب ها وپنل های تولیدی نصب و زیبا سازی می شود.

 وی با قدردانی از حمایت رئیس و اعضای شورای شهر شیراز، تلاش پرسنل شهرداری و پیمانکاران، تصریح کرد: اگر امروز همه پروژه های شیراز فعال است و پروژه تعطیلی در شهر وجود ندارد به دلیل فعالیت بی وقفه پرسنل شهرداری است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه هفته پیش سی و هفتمین مرحله عمرانی کلنگ زنی شد ، یادآور شد: فعالیت های عمرانی شهرداری چند برابر شده واز طرفی نیروی جدید وارد شهرداری نشده است و بسیاری از پرسنل بازنشسته شده اند.

حجم بالای معارضات وتملک در پروژه زیرگذر گویم/ کل مسیر گویم طی دو تا سه هفته آینده زیر بار ترافیک می رود

جلوی ترددها خودروهای سنگین در ورودی شیراز گرفته شود

اسدی خطاب به رئیس سازمان بازرسی فارس  گفت: در مسیررفت و آمد این پروژه و در محدوده شهری شیراز روزانه حجم بالایی از کامیون، تریلی و ماشین های سنگین تردد می کنند که نامه های زیادی نیز به شورای ترافیک و اخیرا به استاندار فارس زده شده است که جلوی این ترددها گرفته شود اما می طلبد بازرسی استان نیز به صورت جدی به این مسئله ورود کند.

شهردار شیراز تاکید کرد: روزانه دانش آموزان زیادی در این مسیر و از شهر صدرا به شیراز در رفت و آمد هستند و تردد خودروهای سنگین در این مسیر می تواند حادثه ساز شود.

وی یادآورد شد: در مرحله سی و هشتم از جهش عمرانی ؛ ظرف یکماه آینده و درآستانه دومین کنگره شهدای فارس حدود ۲۰ هزار میلیاردتومان ‌پروژه توسط شهرداری و شورای شهر شیراز افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

حجم بالای معارضات وتملک در پروژه زیرگذر گویم/ کل مسیر گویم طی دو تا سه هفته آینده زیر بار ترافیک می رود

پروژه زیر گذر گویم باید هر چه سریعتر به اتمام برسد

مدیرکل بازرسی استان فارس معتقد است امروز با دو هدف به این بازدید سر زده است که یکی از آنها قدردانی و تشکر از شهردار شیراز، رئیس و اعضای شورای شهر و کارکنان متخصص و پرتلاشی که در حال اجرای این پروژه هستند .

کاظم اکرمی با بیان اینکه این‌حجم عظیم ‌از عملیات خاکبرداری و بتن ریزی کار سختی است، افزود: دومین هدف از این بازدید که وظیفه سازمانی محسوب می شود نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین است که فعالیت عمرانی به درستی و به موقع انجام شود.

وی تصریح کرد: مردم گویم در شرایط کنونی در تنگنا قرار گرفته اند. شهروندان وکسبه ای که محل رفت و آمد آنها از این پروژه می گذرد سخت شده است و باید هر چه سریع تر فعالیت عمرانی این زیرگذر به اتمام برسد.

اکرمی گفت: شهرداری شیراز این قول را داده است که تا قبل از پایان سال و در بهمن ماه کار این پروژه به سرانجام برسد و سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

حجم بالای معارضات وتملک در پروژه زیرگذر گویم/ کل مسیر گویم طی دو تا سه هفته آینده زیر بار ترافیک می رود

حجم بالای معارضات وتملک در پروژه زیرگذر گویم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: ‌پروژه زیرگذر گویم یکی از پروژه مهم حوزه ترافیکی شهر شیراز است که آغاز عملیات آن از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ شروع و از همان ابتدا مقرر شد عملیات عمرانی این پروژه ۲۴ ماهه به اتمام برسد.

محمد امین با بیان اینکه این پروژه به پیمانکاری قرارگاه خاتم انبیا و موسسه ایستاپ یکی از موسسه های پرتوان در بحث پروژه های شهری وکشوری انجام گرفت، افزود: طول زیرگذر گویم در حدود ۲ کیلومتر و جنس و مدل سازه زیرگذر نیمه مسقف است؛ حفره هایی بین ستون ها تشکیل و فضای بازی طراحی شده که تهویه و نور طبیعی را در روز وارد زیرگذر می کند و باعث هدررفت کمتر انرژی نیز می شود.

وی  با اشاره به اینکه ارزش روز این پروژه 2 هزار و 850 میلیارد تومان است، ادامه داد: این اعتبارهزینه تملک، اجاره، جابه جایی،  رفع معارضین و هزینه های اجرایی پروژه را در خود جای داده است.

امین اضافه کرد:شهر شیراز در طول سال های گذشته تنها یک مسیر برای دسترسی به آزادراه شیراز-اصفهان و استان های همجوار خود برای آن در نظرگرفته شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با یادآوری اینکه به دلیل تفرجگاه های بسیاردر این محدوده عملا از سال های پیش ترافیک کیلومتری در منطقه گویم به وجود می آمد، گفت: تا پیش از شروع پروژه ترافیک هایی به طول ۷ کیلومتر در این مسیر و خروجی شهر شیراز مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده بود.

امین در بخشی دیگر از سخنان خود به راه اندازی شیفت شب پروژه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در همان ابتدای شروع کار به دلیل معارضات زیاد از برنامه زمان بندی عقب افتاده بودیم با سه شیفته کردن پروژه این عقب افتادگی ها به همت مجموعه شهرداری جبران شد .

وی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی این پروژه خبرداد و عنوان کرد: آخرین مرحله بتن ریزی برای پروژه مذکور هفته گذشته انجام گرفت و بعد از آن عملیات خاکبرداری، زیبا سازی و نورپردازی آغاز و در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به وضعیت بحرانی  و حجم بالای معارض و تملک در ۳۰۰ متر از ۲ هزار متر طول این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: برای جابه جایی وعقب نشینی ۴۱ پلاک تجاری، مسکونی و پلاک هایی مثل مدرسه،اداره پست ، درمانگاه و‌.. کار سختی انجام گرفت و تمام تاسیسات از معبر اصلی برداشته و به خیابان های جناحین هدایت شدند.

امین خاطرنشان کرد: در زمان اجرا دیوارهایی که برای این پروژه دیده شده بود مانع از امرار معاش برای مغازه داران در قسمتی از کار شد که با بستن قراردادهای اجاره موقت جبران خسارت انجام گرفت .

کل مسیر گویم طی دو تا سه هفته آینده زیر بار ترافیک می رود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از زیر بار قرار گرفتن کل مسیر گویم با تعریض انجام شده طی دو تا سه هفته آینده خبرداد و گفت: تمام فعالیت ها در حوزه ساختمانی این پروژه به اتمام رسیده است ؛ در اسفندماه سال گذشته مسیر غرب به شرق بازگشایی شد و با هماهنگی پلیس مسیر شرق به غرب نیز بزودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اظهارداشت: پروژه زیرگذر گویم با توجه به طول و ابعاد بزرگترین پروژه احداث زیرگذری در جنوب کشور محسوب می شود.

پروژه زیرگذر گویم تا قبل از پایان سال تقدیم شهروندان شیراز می شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شیراز نیز گفت: این پروژه از نظر فنی، اجرایی و اقتصادی برای شهر شیراز نمونه بارز توانستن است.

رضا محمدیان افزود: در شورای چهارم به دنبال اجرای این پروژه  بودیم و قصد داشتیم این زیر گذر از دوکوهک اجرایی شود اما به دلیل عارضه هایی که اتفاق افتاد این کار از توجیه خارج شد وباید به فکر راه های دیگری بود.

وی ادامه داد: طرح اولیه پروژه با عرض ۷۶ متر مثل طرح زیر گذر گلستان بود و باید به عرض ۷۶ متر تملک ها اتفاق می افتاد که شدنی نبود، عرض پروژه با بازبینی در طراحی به ۶۰ متر کاهش پیدا کرد .

وی تصریح کرد: اگر مدیران اجرایی صرفا بهانه های کاری بیاورند، کارها انجام نمی شود؛ باید با راه حل مهندسی و با فکر اقتصادی پروژه ها را جلو برد.

محمدیان با اشاره به اینکه  پروژه زیرگذر گویم تا قبل از پایان سال تقدیم شهروندان شیراز می شود، گفت: در این‌محور از پل معالی آباد تا منطقه گویم نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر سکونت دارند که صرفا این مسیر کفاف این جمعیت را نمی کند؛ فاز دوم بزرگراه آیت الله رئیسی آغاز شده است همچنین ادامه مسیر بزرگراه آرین به سمت  راه بیضا و قطعه هفت آزادراه در بسته ۱۰۰ همتی شهرداری تعریف شده است و بزودی کلنگ زنی می شود و این سه مسیر ترافیک را به سمت شهر آسان تر خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز