خبرگزاری کار ایران

در آذر ماه سال جاری؛

تبریز میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور خواهد بود

تبریز میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور خواهد بود
کد خبر : ۱۵۳۳۲۳۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: تبریز پس از ۱۰ سال میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور در آذر ماه سال جاری خواهد بود.

به گزارش ایلنا‌، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف، با بیان این‌که ساخت و ساز در امامزادگان براساس کمک‌ها و نیات مردمی انجام می‌گیرد، گفت: وقف می‌تواند به عنوان اقتصاد چهارم در کنار اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی تعریف شود. 

وی خاطرنشان کرد: وقف به عنوان اقتصاد پایدار کمک بزرگی به صنعت و محصولات باغی محسوب می شود و در این راستا بزرگترین سردخانه در منطقه آزاد ارس با ظرفیت 10 هزار تن با سرمایه گذاری اداره اوقاف احداث شده است. 

حسینی بیان کرد: سازمان اوقاف استان بیش از یک هزار و پانصد مغازه در بازار مسقف تبریز دارد که متاسفانه مستاجران اجاره های خود را پرداخت نمی کنند. 

وی با یادآوری اینکه نخستین واقف جهان اسلام، پیامبر اکرم(ص) و سپس اهل بیت(ع) هستند، گفت : ایام ولادت نبی اعظم اسلام پیامبر رحمت و زیبایی‌ها به عنوان هفته وقف نامیده شده است.

‎مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در تشریح فعالیت‌های این اداره کل نیز گفت: مجموعه اداره کل اوقاف استان یک مجموعه گسترده و پاسدار نیات واقفان بوده و وظیفه اصلی آن نیز تولیت موقوفات، عمل به نیت واقفان خیراندیش، مدیریت امامزادگان استان و مدیریت ۶ هزار مسجد استان است و حتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، بهره وری و حفظ حریم موقوفات فعالیت دارد.

‎وی با بیان این‌که امامزادگان مدفون در آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته مظلوم واقع شده بودند، اظهار کرد: اکنون با عنایت اهل بیت(ع)، لطف مولا صاحب الزمان(عج) و به واسطه کمک خیران عزیز عملیات عمرانی، آبادانی و کارهای ویژه فرهنگی در بیش از ۲۰۰ امامزاده مدفون استان آغاز شده است.

‎حجت الاسلام حسینی با اشاره به رونمایی از ضریح زیارتگاه امامزاده حلیمه خاتون در هفته وقف امسال، افزود: اکنون در راستای تحقق بخشی از منویات رهبر انقلاب که قطب فرهنگی زیرساخت لازم دارد، ضریح مطلا در اغلب امامزاده‌های شاخص استان نصب شده است.

‎وی به برگزاری برنامه‌های ویژه آرامش بهاری در ایام نوروز، ضیافت الهی در ماه رمضان، نشاط معنوی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، شمیم حسینی در ایام ماه محرم، مهر تحصیلی در بازگشایی مدارس و سایر برنامه‌های روزانه شامل اقامه نمازهای جماعت و دعا و مناجات در مساجد و امامزادگان استان اشاره و تاکید کرد: اگر تمامی کارهای عمران و آبادانی امامزادگان سطح استان را هم جمع کنیم با شاه چراغ و حتی آستان سید علا الدین حسین شیراز هم قابل مقایسه نیست.

وی خاطر نشان کرد: تبریز پس از ۱۰ سال میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور در آذر ماه سال جار ی خواهد بود. 

وی گفت: تا یک ماه آینده موزه وقف، قرآن و‌ کتابت با تفاهم‌نامه ای که بین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان امضا شده به مسجد کبود انتقال پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز