خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن گچساران در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۵ هزار نفر در بافت فرسوده دوگنبدان سکونت دارند

۲۵ هزار نفر در بافت فرسوده دوگنبدان سکونت دارند
کد خبر : ۱۵۳۳۱۲۸

شش هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از سکونت ۲۵ هزار شهر دوگنبدانی در هشت بافت فرسوده این شهر خبرداد.

"محمدمراد راغ پور" در گفت و گو با ایلنا از گچساران گفت: شش هزار واحد ساختمانی در هشت‌ محله مسکونی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران وجود دارد که یک چهارم جمعیت این شهر معادل ۲۵ هزار نفر درحال گذران زندگی خود در این واحدها هستند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به مساحت ۱۶۴ هکتار در هشت محله مسکونی این شهر از سال ۱۳۹۶ آغاز شد، اظهارداشت: طرح احیای بافت فرسوده،  وضعیت مسکن بیش از ۲۵ هزار نفر این شهر را متحول کرده است.

رئیس بنیاد مسکن گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان که در سال ۱۳۸۷ تصویب و چند سال بدلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری‌های انجام شده عملیات اجرایی آن در دولت یازدهم و با پیگیری‌های مستمر نماینده گچساران و باشت در مجلس دهم شروع شد.
 
راغ پور، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای را از حمایت های دولت برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان عنوان و خاطرنشان کرد: از شش هزار واحد مسکونی در هشت محله شهر دوگنبدان که حدود سه هزار و ۷۰۰ واحد آن نیاز به بازسازی دارد، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بافت از سال ۱۳۹۶ تاکنون نوسازی شده است.
 
وی گفت: برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.
 
رئیس بنیاد مسکن گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره بازپرداخت از مهمترین حمایت های دولت برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
 
راغ پور گفت: مالکان سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده شهر دوگتبدان برای استفاده از مزایای این طرح نام نویسی کرده اند و حمایت از شتاب بخشی این پروژه با پیگیری جذب منابع لازم، اولویت ما در اجرای طرح خواهد بود.
 
وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های مسوولان استانی بویژه "غلامرضا تاجگردون" نماینده گچساران و در مجلس دوازدهم، شاهد شروع فعالیت طرح احیای بافت فرسوده در شهر دوگنبدان باشیم.
 
افزایش بازسازی خانه های روستایی
 
رئیس بنیاد مسکن گچساران از افزایش بیش از ۶۰ درصدی مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاهای این شهرستان هم خبرداد و اظهارداشت: حدود ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان طی چندساله گذشته، مقاوم سازی شده است.
 
راغ پور با بیان اینکه هفت هزار واحد مسکونی روستایی در گچساران وجود دارد، گفت: بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی با اعتباری بیش از ۵۵ میلیارد ریال با سود چهاردرصد از محل حوادث در این شهرستان تعمیر شد.
 
به گزارش ایلنا، شهرستان گچساران از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز استان حدود ۱۲۰ کیلومتر فاصله زمینی دارد.
این شهرستان یک چهارم نفت و گاز کشور را تامین می کند اما متأسفانه در هشت محله آن شاهد منازل مسکونی با بافت های فرسوده قدیمی هستیم.
 
وقوع هرگونه حادثه احتمالی غیرمترقبه، امکان مرگ ساکنان این بافت ها را دوچندان می کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز