خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان خبر داد؛

واگذاری نیروگاه برق سد مروک به بخش خصوصی به‌صورت BOT

واگذاری نیروگاه برق سد مروک به بخش خصوصی به‌صورت BOT
کد خبر : ۱۵۳۲۹۸۸

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان از واگذاری نیروگاه برق سد مروک به بخش خصوصی به‌صورت BOT خبر داد.

به گزارش ایلنا، داریوش حسن نژاد امروز دوشنبه اظهار داشت: در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر دولتی در صنعت برق و با توجه به نیاز روزافزون به تولید برق پایدار، نیروگاه ۱ مگاواتی سد مروک در لرستان به بخش خصوصی و به‌صورت BOT واگذار شد. این نیروگاه با استفاده از منابع تجدیدپذیر، نقش موثری در کاهش ناترازی برق و آلایندگی‌های زیست‌محیطی خواهد داشت.

وی افزود: این واگذاری بر اساس دستورالعمل اجرایی و مصوبه وزیر نیرو صورت گرفت و با هدف ایجاد فضای رقابتی و استفاده بهینه از توانمندی‌های موجود کشور اجرایی شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان کرد: نیروگاه برق سد مروک در ۴۰ کیلومتری شهرستان دورود و بر روی رودخانه تیره دورود، یکی از سرشاخه‌های رود دز، واقع شده است و قابلیت تولید ۱ مگاوات برق پایدار را دارد. این نیروگاه می‌تواند به‌ویژه در فصل تابستان و در زمان اوج مصرف، نیاز منطقه روستایی اطراف سد را تأمین کرده و بار شبکه سراسری برق را کاهش دهد.

حسن نژاد تصریح کرد: هزینه احداث این نیروگاه که جزو منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک است، ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و شرکت سازه سازان عالیخانی به‌عنوان سرمایه‌گذار طی فرآیند مزایده، انتخاب و پروژه را در طول ۱۸ ماه تکمیل خواهد کرد. پس از تکمیل پروژه، برق تولید شده به شبکه‌های توزیع فروخته می‌شود و سرمایه‌گذار طی ۲۰ سال هزینه‌های خود را بازیابی کرده و پس از آن، نیروگاه را به همراه تجهیزات به شرکت آب منطقه‌ای لرستان تحویل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر تامین برق مصرفی حدود ۲۰ خانوار، موجب اشتغال‌زایی و کاهش محرومیت در منطقه خواهد شد. همچنین پس از استفاده از آب برای تولید برق، این آب مجدداً وارد کانال‌های کشاورزی شده و در فرآیند کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز