خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

بیکاری در کشور به خاطر عدم آمادگی نیروی کار ماهر است

بیکاری در کشور به خاطر عدم آمادگی نیروی کار ماهر است
کد خبر : ۱۵۳۲۶۹۱

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت : آمار بیکاری در کشور به خاطر عدم آمادگی نیروی کار ماهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن زارعی روز یکشنبه یکم مهر ماه، در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر، که در دبیرستان پسرانه هیئت امنایی آیت‌الله گلپایگانی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گذشته و به فال نیک گرفتن تقارن آغاز فعالیت مدارس با میلاد پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد : سال تحصیلی جدید را با شعار "برای ایران برای مدرسه"، آغاز می‌کنیم به این معنا که اگر می‌خواهیم استان و کشور پیشرفت کند و همه توجه‌ها باید به مدرسه‌ها باشد.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در استان بیکاری وجود نداشته باشد باید مهارت‌آموزی را از مدارس آغاز کنیم که لازمه آن داشتن مدارس فنی و حرفه‌ای است که امسال درصد آن در سطح لرستان به ۳۴ درصد رسیده است.

زارعی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک ۸۵ درصد پذیرش در مراکز آموزش عالی از طریق کنکور نیست و فقط ۱۵ درصد رقابتی است، بیان کرد: ۶۶ درصد دانش‌آموزان در حال حاضر به رشته‌های نظری روی می‌آورند که منجر شده بعد از فارغ‌التحصیلی زمینه شغلی خوب و مناسبی برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در نتیجه کنکور آن‌ها در سال جاری، افزود: این درصد در سال آینده به ۶۰ رصد خواهد رسید که این موضوع می‌تواند به دانش‌آموزان ما کمک کند که از سال دوم متوسطه متوجه شوند که برای رقابت برای ۱۵ درصد صندلی دانشگاه‌ها آمادگی دارند یا نه!

وی تصریح کرد: با توجه به آمارهای بیکاری که داده می‌شود نشان می‌دهد که ما در سطح جامعه بیکار داریم اما گاهی نیروی ماهر آماده به‌کار  نداریم، برای نمونه در همین آزمون استخدامی معلمان، در برخی از رشته‌ها متقاضی نداریم، که این نشان می‌دهد که توجهمان را از مدرسه دور کرده‌ایم و آموزش را جدی نگرفتیم.

زارعی گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید توجهمان به سمت مدرسه باشد که شاهد پیشرفت استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز