خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان:

امسال ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در آذربایجان غربی راهی مدرسه می‌شوند

امسال ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در آذربایجان غربی  راهی مدرسه می‌شوند
کد خبر : ۱۵۳۱۹۲۵

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه مهرماه امسال ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در استان راهی مدرسه خواهند شد، افزود: ۴۰۰ هزار نفر از این تعداد، در مقطع ابتدایی و ۳۰۰هزار نفر در مقطع متوسطه تحصیل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری  در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه طی دولت سیزدهم و چند ماه از آغاز دولت چهاردهم، یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از نوسازی مدارس استان تحویل آموزش و پرورش شده است، اظهار کرد:  ۶۰۰ کلاس درس نیز تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد‌.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: سرانه فضای آموزشی استان مطلوب نیست و پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم که ضروری است از ظرفیت مولدسازی، خیرین، منابع ملی و ... برای جبران این عقب‌ماندگی استفاده شود. 

وی با اشاره به افتتاح ۲۵ چمن مصنوعی و طبیعی برای سال تحصیلی جدید، گفت: اگر چه طی ۳ سال اخیر سرانه فضای ورزشی استان دو برابر شده اما هنوز از استاندارد کشوری عقب هستیم. 

مطهری با بیان اینکه میانگین استاندارد سرانه فضای ورزشی در کشور ۵۰ سانتی متر مربع است گفت: با افزایش دوبرابری سرانه ورزشی استان در دولت سیزدهم این میانگین در استان به ۲۲سانتی متر رسیده و هنوز از سرانه کشوری فاصله زیادی دارد.

وی از ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان خبر داد و گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تجهیزات ورزشی و آموزشی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به مدارس استان در حال ارسال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  با بیان اینکه مهرماه ۷۰۰ هزار دانش‌آموز راهی مدرسه خواهند شد، افزود: ۴۰۰ هزار نفر از این تعداد، در مقطع ابتدایی و ۳۰۰هزار نفر در مقطع متوسطه تحصیل خواهند کرد.

مطهری آموزش های مهارت محور را از ا‌ولویت های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: توسعه و تجهیز هنرستان های استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی از جذب  ۵۰درصد تارکین تحصیل مقطع ابتدایی در استان خبر داد و گفت:همکاری، همیاری و مساعدت تمامی دستگاه های اجرایی در شناسایی و جذب این دانش آموزان موثر است.

وی افزود:عوامل گوناگون را در ترک تحصیل دانش آموزان دخیل دانست و گفت: با تحقیقات بعمل آمده گستردگی مرزی استان،عدم دسترسی دانش اموزان به کلاس درس و پایین بودن سرانه آموزشی استان از عمده علل ترک تحصیل این دانش آموزان است.

مطهری در رابطه با دریافت شهریه توسط مدارس دولتی گفت: مدارس عادی دولتی حق دریافت شهریه را ندارند و اولیا می توانند بصورت  داوطلبانه به مدارس دولتی کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۳۰۰مدرسه در استان در حال فعالیت هستند گفت:سال تحصیلی جدید در استان با ۲۷هزار معلم آغاز خواهد شد.

به گفته مطهری در سال تحصیلی جدید با بهره گیری از نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش، کمبود معلم در مدارس استان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز