خبرگزاری کار ایران

دبیر جامعه روحانیت شیراز:

دشمن از پیش از انقلاب به دنبال زمین زدن شیراز بوده است/ نیرو‌های امنیتی باید بیش از پیش حواسشان را جمع کنند

دشمن از پیش از انقلاب به دنبال زمین زدن شیراز بوده است/ نیرو‌های امنیتی باید بیش از پیش حواسشان را جمع کنند
کد خبر : ۱۵۳۱۷۳۶

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: دشمن از پیش از انقلاب به دلیل جایگاه خاص مذهبی شیراز و وجود بقاع متبرکه فراوان به دنبال زمین زدن شهر شیراز بوده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین طاهری با اشاره به اتفاقات ناگوار چند روز اخیر در لبنان و شهادت جمعی از مردم مظلوم این سرزمین توسط رژیم منحوس صهیونیستی گفت: هر جنایت و خسارتی که به کشور ما و کشور‌های مسلمان وارد می‌شود ریشه در «نفوذ» دارد و توصیه جامعه روحانیت به مسئولین این است که مسئله‌ نفوذ را نسبت به هر زمان دیگری جدی‌تر بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت تدبیر دستگاه‌های فرهنگی به ویژه دادگستری در مقابله با ترویج فرهنگ برهنگی و سگ‌گردانی، گفت: دشمن سالیان دراز است که با ایجاد شبکه‌ ترویج مفاسد فرهنگی چهره‌ جامعه‌ اسلامی را تغییر دهد.

 تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع)، اظهار داشت: غفلت مسئولان و مردم از حوزه‌ فرهنگ و پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای و رها کردن مسائل اصلی و زیرساختی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به ریشه‌ کشور و سومین حرم اهل بیت (ع)وارد سازد و انتظار این است که توجه و تمرکز در خور شأن سومین حرم اهل بیت(ع) برای ریشه‌کن سازی معضلات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: این طور نیست که نفوذ تنها در حوزه‌ای امنیتی و نظامی رخ دهد، بلکه همه‌ سطوح اتفاق می‌افتد و نیرو‌های امنیتی ما باید بیش از پیش حواسشان را جمع کنند و در بازگشت افراد به مراکز آموزشگاهی و دانشگاهی دقت بیشتری به خرج دهند، البته که نباید مانع بازگشت افراد توانمند وابسته به انقلاب شد، بلکه به دقت بررسی شود تا خدایی ناکرده جامعه دچار آسیب‌های ناشی از نفوذ افراد وابسته به دشمن نشود.

مسئول حوزه‌ علمیه محمودیه با اشاره به نقشه‌ جریان ضد دین برای شیراز گفت و جشن‌های فاجعه بار هنر در زمان طاغوت برای اثبات این ادعا کافی است که به لطف خدا و به برکت انقلاب و عنایت اهل بیت علیهم السلام طومار حکومت فاسد پهلوی برچیده شد ولی هنوز همان جریان‌های منحط به شیراز چشم طمع دارند.

دبیر جامعه روحانیت با اشاره به نقش اوقاف در مقابله با این جریانات فاسد فرهنگی و نفوذی بیان داشت: اوقاف می‌تواند با تقویت ائمه جماعت مساجد و حوزه‌های علمیه به عنوان سد محکم مقابله با انحرافات نقش کلیدی را ایفا کند و شایسته نیست که ادارات اوقاف برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس برنامه‌های زیرساختی برای حمایت و تقویت از علما و ائمه جماعات خود داشته باشند ولی در ایران طلبه‌های مکتب امام صادق علیه السلام درگیر مشکلات فراوان باشند و نتوانند به عنوان سرباز نظام و امام زمان (عج) در برابر تهاجم گسترده‌ فرهنگی ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی سینه سپر کنند.

طاهری با تاکید بر ضرورت احیا و به روزرسانی موقوفات بیان کرد: حضرت امام (ره) بر استفاده از موقوفات در موضوع اصلی و اولیه مورد وقف تاکید داشتند و باید از سوی مسئولان تدبیری اندیشیده شود تا آنچه وقف شده به محل اصلی خود برگشته و کارکرد وقفی آن احیا شود. همچنین برای احیای ظرفیت عظیم معطل مانده موقوفات باید برنامه‌ریزی شود تا با سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از آن به روش‌های نوین، نیازمندی‌های جامعه بر طرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز