خبرگزاری کار ایران

نماینده البرز در شورای عالی استان ها:

طالقان، یکی از مناطق کم برخوردار کشور است/حل مشکلات طالقان نیازمند اراده استانی و ملی است

طالقان، یکی از مناطق کم برخوردار کشور است/حل مشکلات طالقان نیازمند اراده استانی و ملی است
کد خبر : ۱۵۳۰۴۷۲

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها و رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات پژوهش و فناوریهای دانش بنیان گفت: طالقان به عنوان یکی از پتانسیل های گردشگری استان از محرومیت های عدیده و فقر امکانات و زیرساخت ها رنج می برد و امیدواریم با یک اراده جامع استانی و ملی شاهد حل مسائل موجود باشیم.

به گزارش ایلنا از  البرز، ایرج بذرگری با بیان اینکه طالقان در حوزه های مختلف راه های مواصلاتی، سرانه های درمانی، آموزشی و فرهنگی و زیرساخت های عمرانی از محرومیت رنج می برد و چه بسا یکی از کم برخوردارترین مناطق کشور باشد، تصریح کرد: باید پذیرفت که حل مشکلات و کمبودهای موجود نیازمند یک اعتبار ویژه ملی است.

وی افزود: در حالی که طالقانِ زیبا یکی از تامین کنندگان اصلی آب شُرب شهرهای اطراف است، وجود محدودیت ها و مشکلاتِ آبی توجیه مناسبی ندارد و انتظار داریم تا مردمِ منطقه بتوانند از ثروت های بکر و طبیعی این شهرستان به نحو شایسته بهره مند شوند.

به گفته این مسئول، طالقان به واسطه مناطق بکر و گردشگری سالانه میزبان ده ها هزار گردشگر داخلی و خارجی بوده و به نوعی ویترین و نگین استان البرز است لذا به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به این عزیزان نیازمند حمایت مضاعف می باشیم لکن محدودیت ها و موانع و قوانین دست و پا گیر موجب گردیده تا قادر به برنامه ریزی خاصی در این حوزه نباشیم.

بذرگری، بازنگری در نظام حریم رودخانه ها و مراتع طالقان و کاهش سخت گیری های موجود در بهره برداری از اراضی کشاورزی و ساخت و سازها به عنوان نیازهای اصلی ساکنین را مطالبه جدی مردم دانست و عنوان کرد: بازنگری در طرح های جامع و هادی در بافت شهری و روستایی می تواند گره بسیاری از مشکلاتِ مبتلابه را بگشاید و به تقویت زیست محلی در منطقه منجر شود.

عضو شورای اسلامی استان البرز گفت: طالقان با مناطق و مناظر بکر می تواند بستری برای جذب سرمایه گذار خارجی و رونق گردشگری در استان و به دنبال آن ثروت آفرینی، اشتغالزایی و رونق کسب و کارهای مختلف باشد لکن محدودیت های ناشی از قوانین بالادستی موجب گردیده تا حتی ساکنین محلی نیز به شهرهای اطراف کوچ کنند و این مسئله نیازمند توجه ویژه است.

وی در پایان از رسانه ها تقاضا کرد صدا و تریبونی برای بیانِ محرومیت های طالقانِ زیبا باشند و ادارات کل استانی نیز برای حل مشکلات این شهرستان اهتمام بیشتری ورزند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز