خبرگزاری کار ایران

آزادی ۸۴۸ زندانی در آذربایجان غربی با کمک خیرین

آزادی ۸۴۸ زندانی در آذربایجان غربی با کمک خیرین
کد خبر : ۱۵۲۹۳۵۳

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در قالب پویش به عشق حسین می‌بخشم ۱۷ فقره قتل به مصالحه ختم شد و ۸۴۸ زندانی در استان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر عتباتی در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام و ادیان و مذاهب که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی امام علی(ع) ارومیه برگزار شد با بیان اینکه همه مسئولان و مردم در آذربایجان‌غربی برای تقویت وحدت تلاش می‌کنند، افزود:امسال در پویش به عشق امام حسین می‌بخشم، ۱۷ فقره قتل به مصالحه ختم شد همچنین ۸۴۸ زندانی نیز آزاد شد که این آمار نشانگر اتحاد و انسجام مردم از همه اقشار به اهل بیت است. 

وی با اشاره به کمک به آزادی زندانیان نیازمند توسط خیرین گفت: ۵۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی با همت خیرین در استان جمع‌آوری شد. 

عتباتی با اشاره به وحدت بین اقوام و ادیان استان تصریح کرد: در مرز تمرچین براداران سنی، شیعه و روسای طوایف با عشق و علاقه با برپایی موکب‌هایی به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی کردند که همه این اقدامات نتیجه وحدت و انسجام است. 

همزیستی اقوام و ادیان در آذربایجان غربی سابقه تاریخی دارد

در ادامه این نشست محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی،  با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جزو معدود استان‌هایی است که از تکثر قومی برخوردار است و رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است، افزود: با توجه به سبقه تاریخی ادیان مختلف در ادوار مختلف در این منطقه با وحدت زندگی کردند امروز نیز شاهد همزیستی اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در این استان هستیم. 

وی با بیان اینکه مردم استان در صلح و صفا در این نقطه از کشور زندگی می‌کنند و ادیان، مذاهب و اقوام مختلف در مناسبت‌ها همواره نقش‌آفرین بودند، گفت: مردم بومی منطقه همگی از مرزها در مقابل گروه‌های تجزیه‌طلب و فتنه‌های آنها صیانت کردند. 

معتمدیان با بیان اینکه آمار شهدای استان گویای آن است که همه اقوام، ادیان و مذاهب در ثبات منطقه اثر گذار بودند، افزود: این استان ۴ هزار شهید اهل سنت، ۱۲ هزار شهید بومی و ۲۴ هزار شهید مهاجر را تقدیم انقلاب کرده است. 

وی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی رفع نگاه تبعیض‌آمیز از نقاط مرزی و ایجاد توازن است، گفت: رویکرد دولت چهاردهم نیز تداوم این رویکرد است و در تلاشیم با استفاده از فرصت اقوام در جهت شکوفایی کشور و استان قدم برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز