خبرگزاری کار ایران

فرماندار کهگیلویه در گفت و گو با ایلنا:

ارتفاعات سفید کهگیلویه در آتش می سوزد

ارتفاعات سفید کهگیلویه در آتش می سوزد
کد خبر : ۱۵۲۸۱۰۴

شرایط کنترل شعله های آتش نگران کننده شده است

فرماندار شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش‌سوزی گسترده اراضی جنگلی و مرتعی در ارتفاعات کوه سفید این شهرستان خبرداد.

"سیدحمزه محقق زاده" در گفت و گوی تلفنی با ایلنا از کهگیلویه بزرگ گفت: متأسفانه شعله‌های آتش دوباره به جان مراتع و جنگل‌های ارتفاعات کوه سفید در شهرستان کهگیلویه افتاده است.

وی با بیان اینکه بدلیل وزش شدید باد و پوشش مُتراکم گونه‌های مختلف گیاهی، شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سفید شهرستان کهگیلویه در حال گسترش و فوران شدن است، اظهارداشت: سخت گذر بودن، وزش شدید باد و پوشش گیاهی، مهار شعله‌های آتش در این ارتفاعات را سخت کرده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمی نیروی انسانی و کمبود تجهیزات مهار آتش کار مهار شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سفید این شهرستان را با مشکلات بیشتر و دوچندانی رو به رو کرده است.

محقق زاده دلیل آتش‌سوزی و میزان خسارت این ارتفاعات را نامعلوم عنوان و یادآورشد: بعد از مهار شعله‌های آتش و پایش منطقه، اقدام لازم برای برآورد نمودن میزان خسارات و بررسی دلیل آتش سوزی انجام می شود.

وی از اعزام نیروهای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری،  محیط زیست، بسیج و ساکنان محلی برای مهار شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سفید شهرستان کهگیلویه هم خبرداد و تصریح کرد: شرایط مهار شعله‌های آتش در این ارتفاعات واقعا سخت و امکان اعزام نیروهای بیشتر با توجه به تاریکی، سخت گذری و نبود تجهیزات کافی، بسیار مشکل است.

به گزارش ایلنا، شهرستان کهگیلویه از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز