خبرگزاری کار ایران

۹۷۱ بانوی لرستانی در پویش نذر حسینی اهدای داوطلبانه خون شرکت کردند

 ۹۷۱ بانوی لرستانی  در پویش نذر حسینی  اهدای داوطلبانه خون شرکت کردند
کد خبر : ۱۵۲۶۸۱۶

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۹۷۱ بانوی این استان در پویش نذر حسینی اهدای داوطلبانه خون شرکت کردند.

به گزارش ایلنا، علی سوری روز یکشنبه هیجدهم شهریور ماه در جلسه با مسوولان پایگاه‌های اهدای خون استان اظهار کرد: ۱۳هزار و ۵۳۱ نفر از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که در مقایسه با ۱۱ هزار و ۸۷۳ نفر مراجعه ثبت شده سال گذشته، ۱۱.۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش نذرخون عنوان کرد: امسال ۹۷۱ بانوی لرستانی در پویش شرکت داشتند در حالیکه این تعداد در سال قبل ۸۷۷ نفر بود.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه ایام محرم و صفر یادآور ایثار و فداکاری‌های امام حسین(ع) و یاران ایشان است افزود: نذر و اهدای داوطلبانه خون توسط مردم عزادار چند سالی است که ماه‌های محرم و صفر با هدف رفع نیاز بیماران در سراسر کشور انجام می‌شود.

سوری با دعوت از مردم استان به ویژه بانوان و جوانان جهت اهدای خون یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست که در همین راستا از مردم خیرخواه و نوعدوست تقاضا می شود با اهدای یک واحد خون به بیماران نیازمند، این مایع حیات بخش را از آنان دریغ نکنند.

به گفته وی استان لرستان پارسال ۴۴ هزار و ۶۲۰ نفر اهدا کننده خون داشت که ۲۱ هزار و ۴۳۷ نفر از آنان اهدا کننده مستمر بوده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز