خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین:

آماده همکاری و تعامل بیشتر با خانه مطبوعات استان قزوین هستیم

آماده همکاری و تعامل بیشتر با خانه مطبوعات استان قزوین هستیم
کد خبر : ۱۵۲۴۹۸۴

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: برای کمک به تقویت جایگاه خبرنگاران آماده تعامل بیشتر با خانه مطبوعات قزوین و برگزاری برنامه های آموزشی و تخصصی مشترک هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،  سید مصطفی جعفری رئیس خانه مطبوعات به همراه معصومی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات با علی اسدالله رئیس بسیج رسانه استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار علی اسدالله رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: بسیج رسانه متعلق به همه آحاد و فعالان رسانه است و ما هم فارغ از جریانات سیاسی تلاش می کنیم با یک نگاه فراجناحی با رسانه ها ارتباط داشته باشیم و در مسیر وحدت حرکت کنیم.

وی بیان کرد: هر کسی که به ارزش‌ها و حاکمیت و چارچوب های نظام باور دارد از نگاه ما بسیجی است و حتما با وی تعامل خواهیم داشت و در عرصه رسانه همه کسانی که شرافتمندانه، منصفانه و آگاهانه و متعهدانه قلم می زنند برای ما محترم و ارزشمند هستند.

اسدالله افزود: خانه مطبوعات این دوره با گذشته فرق کرده و جنب و جوش زیادی در آن مشاهده می‌شود و اسم و رسمی پیدا کرده که بیانگر عزم و اراده جدی رئیس و اعضای هیئت مدیره آن است و امیدواریم در ادامه مسیر هم با همین انگیزه گام بردارید و موفق باشید.

وی با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده نیز اظهار داشت: قطاری که حرکت نمی کند به سویش سنگی انداخته نمی شود و امروز وقتی خانه مطبوعات با هدفمندی و برنامه ریزی می خواهد تحولی در مسیر گذشته آن ایجاد کند حتما با مانع و مخالف هم روبرو خواهد شد لذا توصیه می کنیم با رعایت چارچوبها و قانونی حرکت کنید تا آسیب نبینید.

اسدالله گفت: تلاش کنید همه کارهایتان بر اساس چارچوب تعیین شده و قانون باشد و بعنوان یک تشکل صنفی برای احقاق حق خبرنگاران واقعی تلاش کنید تا بعنوان یک انجمن مستحکم پشتیبان همکاران خود باشید.

وی بیان کرد: هر انسان منصفی متوجه می شود امروز فردی که ریاست خانه مطبوعات را بر عهده گرفته براحتی می تواند به صورت انفرادی همه مشکلات خود را حل کند و نفع بیشتری هم ببرد، اما احساس مسئولیت کرده و وارد کار سختی شده که حرف و حدیث و مخالف هم دارد اما با انگیزه این ماموریت را پذیرفته و در کنار یک هیئت مدیره با انگیزه برای تقویت جایگاه خانه مطبوعات وارد کار شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهارداشت: این که در مجموعه اعضای هیئت مدیره شاهد حضور افرادی از جریانات سیاسی و تفکر متفاوت توانسته اند در یک وفاق مطلوب دور هم جمع شوند و برای رسیدگی به امور خبرنگاران و در مسیر منافع اصحاب رسانه گام بردارند بسیار ارزشمند است و جای خرسندی دارد.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات یک جایگاه است که اعضایش باید آن را حفظ کنند و اگر قرار است بسیج رسانه هم در کنار شما باشیم باید خط قرمزها رعایت شود و در اوج رفاقت بتوانیم با تعریف اهداف و چشم اندازهای اساسی با هم تعامل داشته باشیم و به همدیگر کمک کنیم تا حق خبرنگاران ادا شود.

اسدالله گفت: یکی از رسالت های خانه مطبوعات توجه به آموزش و ارتقای مهارت تخصصی خبرنگاران است و در این راستا آماده همکاری با شما هستیم تا کلاس های حرفه ای برگزار کنید.

وی اظهارداشت: سواد رسانه بسیار مهم است و باید همه کمک کنیم این سواد بالا برود تا مطالبه گری از مدیران و نمایندگان مجلس و استاندار بالا برود اما این امر در صورتی محقق می شود که شما حق را بگویید و جریان سازی کنید. 

این مسئول رسانه بیان کرد: راه اندازی کمیته های تخصصی توسط خانه مطبوعات بسیار مهم است اما پیشنهاد می شود میزان تولید محتوای خبری را بررسی کنید که یک رسانه و خبرنگار چقدر تولید خبر و یا استوری شخصی دارد و یک رسانه چقدر در پیگیری مشکلات مردم موثر بوده و کجا دنبال منافع شخصی بوده است.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه های آموزشی این است که در خانه مطبوعات آموزش های حرفه ای راه اندازی کنیم و آموزش ها بر اساس نیازها باشد و در کنار آن باید اقتصاد رسانه را جدی بگیریم و کمک کنیم تا کسانی که در این عرصه هستند بتوانند برای کارشان درآمد کسب کنند.

اسدالله بیان کرد: بنظر می رسد باید ضوابط و شرایطی برای ورود افراد جدید به عرصه خبرنگاری وجود داشته باشد تا هر کسی بدون ضابطه وارد این شغل مهم و حساس نشود و جایگاه رسانه حفظ شود.

وی اظهارداشت: تخصصی شدن خبرنگاران در عرصه های مختلف بسیار اهمیت دارد و اگر این کار نیز عملیاتی شود می توانید با تربیت خبرنگاران تخصصی در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی به غنای کار و تولید محتوا کمک کنید.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در ادامه گفت: از خانه مطبوعات انتظار می‌رود پیگیری بیمه خبرنگاران، کمک به اقتصاد رسانه، توجه به معیشت و رفاه خبرنگاران و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی را برای تقویت روحیه خبرنگاران در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی توجه به امید آفرینی را از رسالت اصحاب رسانه دانست و یادآور شد: فعالان این عرصه بایستی استقلال خود را حفظ کنند و قلم خود را نفروشند و به دیگری اجاره ندهند تا اصالت و هویت کار حفظ شده و جایگاه خبرنگار تقویت شود.

اسدالله تجلیل از خبرنگاران را حرکتی فرهنگی و ارزشمند دانست و اظهارداشت: به نظرم این تجلیل نباید فقط به ۱۷ مرداد محدود شود و ما آمادگی داریم کمک کنیم تا در هر فصل و یا هر ماه از یک خبرنگار فعال که تاثیرگذار بوده تجلیل شود.

وی اضافه کرد: در این راستا می توانیم شاخص هایی را تعریف کنیم و بر اساس آن افراد متعددی را شناسایی کرده و مورد تجلیل قرار دهیم تا انگیزه کار در اصحاب رسانه بیشتر شود.

اسدالله افزود: توصیه می کنیم رعایت ادب رسانه ای را در همه حال جدی بگیرید و هم رئیس خانه مطبوعات و هم اعضای هیئت مدیره اخلاق مداری را جدی بگیرند و در مسیر درست حرکت کنند تا موفقیت ها دوچندان شود.

در این دیدار سید مصطفی جعفری گزارشی از وضعیت خانه مطبوعات در دوره جدید و اقدامات انجام شده برای تدارک مکانی مناسب و مستقل برای ارتقای جایگاه این تشکل صنفی ارائه کرد.

در ادامه اعضای هیئت مدیره دیدگاه‌های خود را برای تعامل بیشتر با بسیج رسانه مطرح کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز