خبرگزاری کار ایران

با حضور دادستان کُل کشور:

سید وحید موسویان دادستان یاسوج شد

سید وحید موسویان دادستان یاسوج شد
کد خبر : ۱۵۲۴۹۵۸

از ظرفیت رسانه ها در حوزه قضایی بهره برده می شود

دادستان جدید عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دادستان کل کشور منصوب شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، با حضور " شیخ محمد موحدی‌آزاد" دادستان کل کشور، "سید وحید موسویان" ۴۰ ساله و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه شهید چمران اهواز، جایگزین "سیدعلی ملک‌حسینی" شد که طی پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت.

موسویان در کارنامه خود دادیار دادسرای عمومی و انقلاب گچساران و جانشین دادستان گچساران، رئیس شعبه پنج دادگاه عمومی حقوقی یاسوج و سرپرست شوراهای حل اختلاف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، قاضی اجرای احکام و شُعب شوراهای حل اختلاف استان، معاون دادستان یاسوج، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری این استان و رئیس اداره تصفیه ورشکستگی دادگستری استان را دارد.

وی در تیرماه ۱۴۰۱ بعنوان مُدیر برتر قوه قضائیه شناخته شد.

آیین تودیع و معارفه دادستان‌های سابق و جدید یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد امروز یکشنبه یازدهم شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور دادستان کل کشور، برخی نمایندگان مردم استان در مجلس، اعضای شورای تأمین استان، قضات ، کارکنان حوزه قضایی استان، برخی از مدیران استانی و شهرستانی و رسانه ها در یاسوج برگزار شد.

"سیدوحید موسویان" دادستان جدید عمومی و انقلاب یاسوج در این مراسم بر اجرای فرامین ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع، حمایت از محرومان و مدافعان حقوق مظلومان و مستضعفان، حمایت از جریان آزاد اطلاعات و حمایت قانونی از رسانه‌های مستقل، مبارزه با فساد در اشکال مختلف، برخورد قانونی و قاطع و تأثیرگذار و بدون اغماض با مُتخلفان و مجرمان در هر مقام و منصب تاکیدکرد.

او گفت:‌ عدم‌پذیرش توصیه به‌ناحق و اعمال‌نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، عدم هرگونه تعارض و مماشات، برخورد قضایی با ترک فعل مدیران ناکارآمد در سنوات گذشته، تعیین تکلیف گزارش‌ها و شکایات ثبت شده در مراجع انتظامی و اتقان آرا، ساماندهی اجرای احکام بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده در اجرای احکام دادسراهای استان از مهم‌ترین برنامه‌های دادستانی یاسوج در دوره جدید خواهد بود‌.

موسویان افزود: برخورد قضایی و قاطع با مُرتکبین جرائم خشن و اختلال در نظم عمومی همچون تیراندازی در عروسی و عزا و نگهداری اسلحه غیرمجاز، سلب امنیت پزشکان، پرستاران و تعرض به مأموران منابع طبیعی و محیط‌زیست و حرکات نامتعارف رانندگان خودرو در رابطه‌ با سلب آسایش و آرامش مردم در سطح شهرها، همکاری با بازرس کل استان در زمینه برخورد فوری و مؤثر با مدیران ناکارآمد ضمن حفظ جسارت مدیران سالم، مُتعهد و متخصص، ساماندهی و تقویت نظارت بر ضابطان آموزش الکترونیکی و کاربردی از دیگر برنامه‌های اینجانب است.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس، نخبگان، دانشگاهیان و فعالان انقلابی، جامعه اطلاعاتی، بزرگان، ریش‌سپیدان و اصحاب رسانه جهت اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و اجرای طرح مشارکت مردم در تأمین امنیت و احیای حقوق عامه، مبارزه با قاچاق ارز، کالا، مواد مخدر و چوب از دیگر برنامه‌های دادستان مرکز استان هستند.

به گزارش ایلنا، در پایان این مراسم از خدمات پنج‌ساله سیدعلی ملک‌حسینی دادستان قبلی یاسوج تقدیر و سید وحید موسویان بعنوان دادستان جدید استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

سیدعلی ملک حسینی نیز بعنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز