خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کمبود پایگاه های اورژانس در آذربایجان غربی/ فرسودگی ناوگان آمبولانس در استان

کمبود پایگاه های اورژانس در آذربایجان غربی/ فرسودگی ناوگان آمبولانس در استان
کد خبر : ۱۵۲۴۸۶۳

رئیس اورژانس آذربایجان غربی از فرسودگی ناوگان آمبولانسی کشور خبر داد و گفت: ارومیه از لحاظ تعداد پایگاه های اورژانس از شاخص های برنامه توسعه کشور عقب مانده است.

فرزین رضازاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: مرکز استان در خصوص تعداد پایگاه های اورژانس از شاخص های برنامه توسعه کشور عقب است. ولی این وضعیت از نظر تعداد پایگاه ها در شهرستان های استان بهتر است.

رضازاده با بیان اینکه، در حال حاضر تعداد ۶ پایگاه اورژانس شهری در ارومیه نسبت به برنامه ششم توسعه عقب است گفت: در برنامه توسعه ششم باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس وجود داشته باشد  این در حالیست که این عدد در برنامه هفتم توسعه به عدد ۲۵ هزار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه، از نظر وضعیت پایگاه های اورژانس جاده‌ای بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور فاصله میان دو پایگاه جاده ای باید در حدود ۴۰  کیلومتر باشد گفت: در همین راستا استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

رضازاده شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را مهمترین ابزار بهبود کیفیت خدمات اورژانس عنوان کرد و گفت: این شاخص طبق آخرین دستورالعمل اورژانس کشور در کلانشهرها ۱۴ دقیقه است که با زحمات همکارانم در اورژانس استان، این شاخص در ارومیه در حال حاضر به ۱۰ دقیقه رسیده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در راستای هوشمند سازی فرآیند عملیات فوریت های پزشکی، مراکز پیام شهرستان ها که وظیفه پاسخگویی به مددجویان ۱۱۵ را داشتند،  در مرکز استان تجمیع شده‌اند.

وی گفت: بر همین اساس تمامی پاسخ های تلفنی از مرکز دیسپاچینگ استان که در شهرستان ارومیه مستقر است داده می شود.

رضازاده با بیان اینکه، ناوگان آمبولانسی اورژانس کشور فرسوده است ادامه داد: در طول ۶ سال گذشته واردات آمبولانس صورت نگرفته و بنابراین بخش زیادی از هزینه های ما صرف تعمیر و نگهداری آمبولانس های فرسوده می شود که بسیار سرسام‌آور است.

رئیس اورژانس استان با اشاره به این مطلب که مزاحمت های تلفنی بخش اعظمی از تماس های مرکز پیام را تشکیل می دهد بیان کرد: در یک ماه اخیر مواردی داشته ایم که ۱۰ هزار بار برای اورژانس ایجاد مزاحمت کرده اند. در این خصوص از طریق مراجع قضایی پیگیر هستیم تا مزاحمین تاثیرگذار را از طریق رسانه ها معرفی کنیم.

رضازاده در خصوص فرایند انتقال بیمار به بیمارستان گفت: فرآیند انتقال بیمار به بیمارستان مربوطه از طریق سامانه های فرماندهی عملیات صورت می گیرد و پزشک مرکز در نهایت تعیین کننده بیمارستان مقصد بوده و به شرط پذیرش از آن مرکز، بیمار انتقال می یابد و تنها در شرایط بحران و اشغال تخت های بیمارستان های تابعه دانشگاه ممکن است بیمار یا مصدوم به مراکز خصوصی منتقل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز