خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت استان:

کرمانشاه 79 هزار و 562 نفر بیکار دارد

کرمانشاه 79 هزار و 562 نفر بیکار دارد
کد خبر : ۱۵۲۴۷۸۳

استخدام ۱۵۰ نفر برای استان کرمانشاه بر اساس قانون بوده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: ۱۲۰ نفر در قالب طرح شهید زین‌الدین و ۳۰ نفر در قالب نیروهای شرکتی جذب دستگاه‌های اداری و اجرایی استان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه  نادر نورایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد : طرح استخدامی شهید زین‌الدین یک طرح کشوری است که ۱۰۰ نفر از جوانان استان کرمانشاه براساس آزمون استخدامی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف استخدام می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها برای استخدام در ۱۵ دستگاه دولتی در آزمون جهاد دانشگاهی شرکت کرده‌اند، افزود: ۲۰ نفر باقی مانده نیز، ۱۰ نفر سهمیه نخبگانی که تا کنون از سوی سازمان نخبگان معرفی نشده‌اند و ۱۰ نفر نیز با اختیار استاندار کرمانشاه در قالب قرارداد معین ذیل ماده ۳۲ دستگاه‌های اجرایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به صدور مجوز استخدام ۳۰ نفر نیروی شرکتی در قالب راننده و نگهبان برای استانداری و فرمانداری‌های استان، افزود: مجوز استخدام این افراد که هفت ماه است به طول انجامیده توسط ۲ معاون رئیس جمهور یعنی رییس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی امضا شده است.

 نورایی در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری بالای استان گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته حدود ۱۲ درصد بود که همچنان فاصله قابل توجهی با میانگین نرخ بیکاری کشور دارد.

وی افزود: متوسط نرخ بیکاری کشور در سال گذشته ۷.۷ بود که این عدد نشان دهنده اختلاف ۴.۳ درصدی نرخ بیکاری استان با میانگین کشوری است، لذا باید تلاش بیشتری برای کاهش این فاصله صورت گیرد.

به گفته نورایی در حال حاضر بیش از ۷۹ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان بیکار هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغال در استان مربوط به حوزه خدمات است، گفت: در حال حاضر خدمات با سهم ۵۹.۲ درصدی بالاترین سهم را در اشتغال استان داشته و حوزه صنعت با سهم ۲۳.۷ درصدی و حوزه کشاورزی با سهم ۲۳.۴ درصدی در رتبه‌های بعدی هستند.

درخواستی از رئیس‌جمهور: کرمانشاه مقصد اولین سفرهای استانی باشد

وی در رابطه‌ با مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان کرمانشاه نیز، افزود: در این‌ رابطه تابع سازمان‌های بالادستی هستیم که هنوز این مصوبات برای اجراشدن و یا نشدن، ابلاغ نشده است.نورایی خاطرنشان کرد: مشکلی که دررابطه‌با سفر‌های رئیس‌جمهور داریم این است که متأسفانه جزء سفرهای آخر استانی هستیم، لذا درخواست داریم از استاندار، مجمع نمایندگان استان و هیئت دولت و در رأس پزشکیان رئیس‌جمهور، استان کرمانشاه را در برنامه سفر استانی جزو اولین استان‌ها در نظر بگیرند تا همان مصوبات سفر قبل در سازوکار پیوست قانون بگنجد.

۱۵۲۸ پروژه نیمه کاره داریم

نورایی در ادامه کمبود تخصیص‌ها را عاملی جهت ایجاد پروژه‌های نیمه کاره عنوان و تصریح کرد: اگر تخصیص‌ها به موقع و ۱۰۰ درصد باشد، پروژه‌ای نیمه کاره نمی‌ماند.

وی افزود: متاسفانه کسری بودجه موجب می‌شود تخصیص‌ها بصورت ۱۰۰ درصدی صورت نگیرد و همین عدم تخصیص موجب ایجاد و افزایش پروژه‌های نیمه کاره می‌شوند.

نورایی با اشاره به وجود ۱۵۲۸ پروژه نیمه تمام در استان گفت: امسال ۴۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک داراهایی سرمایه‌ای(عمرانی) به استان جهت اجرای پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ابلاغ شده که عمده این اعتبارات صرف تکمیل پروژه های نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالا خواهد شد.

وی افزود: اگر اعتبارات ابلاغ شده به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یابد، برنامه داریم تا پایان امسال ۱۴۴ پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته نورایی در حال حاضر میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان حدود ۳۰ درصد است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مصوبات سفر مقام معظم رهبری داشت و افزود: مصوبات این سفر از نظر ریالی بصورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرده و حتی فراتر از آن هم به استان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: تنها در اجرای برخی پروژه‌های خاص این سفر برخی موانع ایجاد شده که پیگیر رفع آن هستیم، بطور مثال در بحث سامانه سردسیری تخصیص آب آن دچار مشکل شده که از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیر رفع آن هستیم.

نورایی گفت: اگر مشکل این پروژه در همان سالهای ابتدایی دهه ۹۰ مرتفع می‌شد، می‌توانستیم این پروژه را با دو تا سه هزار میلیارد تومان اجرایی کنیم، اما در حال حاضر برای اجرای آن به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

اختصاص 73 میلیارد تومان اعتبار اربعین به کرمانشاه

وی اشاره‌ای هم به اعتبارات اربعین امسال داشت و اضافه کرد: 73 میلیارد تومان به استان ابلاغ و تخصیص 100درصدی پیدا کرده و به طور کامل در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

اجرای سرشماری کشاورزی کرمانشاهی از آبان‌ماه امسال

نورایی در ادامه به مهم‌ترین طرح دولت چهاردهم در ابتدای شروع کار در قالب «طرح سرشماری کشاورزی» اشاره و بیان کرد: طرح سرشماری کشاورزی مهم‌ترین رویدادی است که در ابتدای شروع به کار دولت چهاردهم ابلاغ شده، آخرین بار این طرح در سال 1393 انجام شده است.

وی در توضیح مزیت‌های طرح سرشماری کشاورزی، اضافه کرد: در این سرشماری مساحت اراضی کشاورزی آبی و دیم، مساحت باغ‌ها، مساحت گلخانه‌ها، تعداد دام‌های سبک و سنگین و تمامی محصولاتی که در حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه تولید می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در کنار این اطلاعات تخصیص‌ها برای اجرای پروژه‌ها درست و هدف‌مند خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در رابطه‌با شایعه تأثیر جمع‌آوری طرح سرشماری کشاورزی بر روی یارانه و مالیات، گفت: این موضوع تکذیب می‌شود این اطلاعات کمک می‌کند برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به بهترین نحو ممکن برای قشر روستایی و روستاهای استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 400 نفر طرح سرشماری کشاورزی را انجام خواهند داد، زمان آغاز آن را آبان‌ماه امسال اعلام کرد و گفت: لازم است در این‌ رابطه دستگاه‌های اجرایی کمک لازم را به سازمان داشته باشند و تک‌تک کشاورزان و هم‌استانی‌ها با ارائه آمار دقیق همکاری لازم را با مأموران سرشماری داشته باشند تا در راستای اهداف توسعه استان تخصیص بهینه‌ای به پروژه‌ها داده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز