خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

برنج کاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران

برنج کاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران
کد خبر : ۱۵۲۴۷۲۷

استاندار مازندران گفت: برنج کاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری روز یکشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران افزود: جو روانی واردات برنج خارجی در صدد جلوه دادن بی رونقی بازار برنج داخلی است.

وی توضیح داد: جو روانی واردات برنج سبب شد، حتی بعضی از امامان جمعه شهرستان های مازندران هم از واردات برنج خارجی انتقاد کنند، در حالی که برنج وارد نشده است.

استاندار مازندران با اظهار این که هنوز برند سازی برنج استان نشده است، ادامه داد: برای حل مشکل برنج کاران امسال علاوه بر حذف ارز ترجیحی، واردات این محصول بر اساس سرانه منطقی مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

نوری تصریح کرد: امسال با حمایت دولت در تامین سرمایه، با ورود سازمان اتکا و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، وضعیت بازار عرضه و تقاضای برنج تا حدودی ساماندهی شد در غیر این صورت وضعیت بازار برنج اسفبار می شده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: کشاورزی مازندران باید اقتصادی شود تا فرزندان کشاورزان به فعالیت پدرانشان ادامه بدهند.

وی گفت: برنج کاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

نوری در بخش دیگری با ذکر این نکته که سرمایه‌گذاری خرد در مازندران زیاد وجود دارد، اما به نیاز اساسی به ویژه بخش کشاورزی استان اهتمام نشده است، ادامه داد: طرح های سرمایه‌گذاری کوچک زیادی با هدف تغییر کاربری زمین در استان وجود دارد که آن محصول دارای مجوز، تولید نمی شود ولی زمین آن با تغییر کاربری به وضعیت دیگری تبدیل شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: تدوین نقشه راه در تولید محصولات کشاورزی استان وجود ندارد، نمونه بارز این که هنوز بذر های استاندارد در محصولات کشاورزی تولید نشده است.

نوری اظهار داشت: بسته زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی مازندران باید تدوین شود.

وی با اشاره به این که زنجیره ارزش محصولات کشاورزی مازندران باید ایجاد شود، صنایع و ماشین آلات وابسته به تولیدات محصولات کشاورزی در مازندران بسیار اندک است، توضیح داد: باید در دستگاه های اجرایی مازندران نسبت به مشکلات زیر بنایی استان مسوول سازی شود، این که حل یک موضوع در دستگاه اداری به صورت سرگردان رها شود، فقط هدر رفتن وقت و فرصت است.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که در حوزه تولید جوجه ریزی و مرغ گوشتی سرمایه‌گذاری بزرگی شده است، گفت: در دیگر بخش های کشاورزی استان باید به صورت زنجیره ارزش تولیدات محصولات کشاورزی برسیم.

نوری با تاکید مجدد که باید زمین های کشاورزی مازندران باید حفظ شود، خطاب به مسوولان تصریح کرد: واگذاری خدمات عمومی آب ، برق و گاز به واحدهای خارج از بافت باید قطع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز