خبرگزاری کار ایران

به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامى شیراز؛

دومین دوره سراسرى دانش افزایى به غیرفارسى زبانان در شیراز آغاز به کار کرد

دومین دوره سراسرى دانش افزایى به غیرفارسى زبانان در شیراز آغاز به کار کرد
کد خبر : ۱۵۲۴۶۲۴

دومین دوره سراسرى دانش افزایى مرکز بین المللى آموزشى زبان به غیر فارسى زبانان دانشگاه آزاد اسلامى به مدت دو روز در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومى دانشگاه آزاد اسلامى شیراز، در مراسم افتتاحیه این دوره رئیس دانشگاه آزاد اسلامى استان فارس با ابراز خرسندى از انتخاب میزبانى شهر و دیار ادب فارسى، شیراز جنت طراز، براى برگزارى این دوره بر اهمیت زبان و ادب فارسى در انتقال مفاهیم علمى تأکید کرد.

محمد رضا قائدى بیان کرد: زحمات استادان زبان و ادب فارسى در طول اعصار و قرون گذشته براى حفظ و زنده نگاه داشتن این زبان فاخر مسئولیت ما را به عنوان میراث داران این گنج کهن بسیار حساس تر و سنگین تر مى کند.

وى با اشاره به زیر ساختهاى بسیار مناسب ایجاد شده در این دانشگاه براى تحصیل دانشجویان سایر کشورها، به ارائه آمارى از دانشجویان غیرایرانى شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامى فارس و واحد شیراز پرداخت و ابراز امیدوارى کرد که با رفع موانع و مشکلات موجود هرچه زودتر شاهد روند افزایشى در تعداد دانشجویان غیر ایرانى باشیم.

همچنین در این بخش از آغاز دومین دوره دانش افزایى استادان زبان فارسى، رئیس مرکز آموزش زبان فارسى به غیر فارسى زبانان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامى گفت: هدف اصلى برگزارى این قبیل دوره ها استاندارد سازى و رساندن شبکه مدرسین زبان فارسى این مرکز به استاندارد هاى عالى است.

محمد مهدى جوکار افزود: این مرکز درحال تدوین سرفصل هایى براى ایجاد توالى در این دوره ها است تا هم امکان تدوام دوره ها و هم ارزیابى و امتیازدهى آنها ممکن و میسر شود.

وى با اشاره به موضوع درنظر گرفته شده براى این دوره یعنى بکار گیرى هوش مصنوعى مولد درآموزش زبان فارسى به عنوان زبان دوم، تأکید کرد:هوش مصنوعى چالش و به نوعى تهدید بزرگى است که اخیرا به وجود آمده و اتفاقا در کشور ما وضع پیدایش و رشد آن نسبتا مناسب است.

جوکار ادامه داد: یکى از مهم ترین مطالب در استفاده از هوش مصنوعى کاربرد آن به عنوان هوش مصنوعى مولد است که با استفاده از این فرایند در آموزش زبان و همچنین ماشین هاى ترجمه مى توان کاربردهاى بسیارى را براى ان تعریف کرد.

وى اظهار امیدوارى کرد که بتوانیم با برگزارى این قبیل دوره ها و سایر برنامه هاى مدون، زءکشورهاى پیش رو در عرصه استفاده از هوش مصنوعى مولد در سطح جهان باشیم .

در حاشیه این مراسم حجت اله شایقى فرد با اشاره به شرایط مطلوب شهر شیراز و دانشگاه آزاد اسلامى شیراز براى میزبانى از این دوره اظهار کرد: پیشینه شهر شیراز در ادبیات فارسى و غناى آن با حضور مفاخرى همچون سعدى و حافظ در این دیار موجب شد که میزبانى این دوره به شیراز سپرده شود.

به گفته مدیر اجرایى دومین دوره دانش افزایى استادان زبان فارسى مرکز بین المللى آموزش زبان فارسى به غیر فارسى زبانان، در روز نخست این رویداد پس از مراسم افتتاحیه کارگاه هاى آموزشى به مدت 4 نوبت تا بعدازظهر برگزار مى شود و شرکت کنندگان در عصرگاه روز اول به زیارت حرم مطهر شاهچراغ و همچنین آرامگاه حافظ مى روند.

شایقى فرد برنامه روز دوم از این دوره را برگزارى سه کارگاه دیگر توسط اساتید و مدرسین مبرز حاضر در دوره برشمرد و افزود: مراسم اختتامیه این دوره با حضور معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامى برگزار مى شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز