خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی زائران اربعین در همدان

افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی زائران اربعین در همدان
کد خبر : ۱۵۲۴۱۰۲

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی زائران اربعین حسینی در سال‌جاری خبرداد و گفت: طرح اربعین حسینی امسال از ۱۶ مرداد ماه تا ۸ شهریور ۱۴۰۳ ادامه داشت و در این مدت افزون‌بر ۱۹ میلیون زائر از مبدا استان همدان به مقصد پایانه‌های مرزی مهران و خسروی اعزام شده‌اند.

به گزارش ایلنا از همدان، مهرداد آهکی امروز در جمع خبرنگاران، افزود: تعداد جابه‌جایی زوار اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در طرح اربعین حسینی امسال ۱۹ هزار و ۷۰۵ زائر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی استان همدان به تعداد ۱۸۵ دستگاه اتوبوس، میدباس و سواری به مرزهای مهران و خسروی اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری‌و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: تعداد زوار جابه‌جا شده به مرز مهران ۱۶ هزار و ۱۴۸ نفر در قالب ۶۰۰ سفر بوده و ۳۵۶۳ نفر نیز در قالب ۱۴۷ سفر به مرز خسروی اعزام شدند.

آهکی گفت: با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی عوامل راهداری، پلیس راه، کمیسیون ایمنی راه‌های همدان، هلال احمر، اورژانس و سایر عوامل مرتبط، حوادث جاده‌ای در طرح اربعین حسینی امسال کاهش چشمگیری داشته است.

ثبت بیش از ۲۲ میلیون تردد در طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ همدان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان در بخش دیگری از تردد افزون‌بر ۲۲ تردد در طرح اربعین حسینی امسال در سطح راه‌های این استان خبر داد و افزود: از ۱۶ مرداد ماه تا ۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تردد درسطح راه‌های استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش ترددها را شاهد بودیم.

 وی تصرح کرد: ثبت بیشترین ترددها به ترتیب در محورهای همدان_کرمانشاه حد فاصل میدان بهار تا تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی، همدان_تهران حد فاصل تقاطع آزادراه تا میدان فرودگاه، همدان_ملایر و محور نهاوند_کرمانشاه بوده است.

 آهکی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آغاز موج بازگشت مسافران تابستانی تردد در سطح راه‌های استان همدان تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ همچنان پُرحجم باشد که این مستلزم رعایت سرعت مطمئنه، هوشیاری کامل در حین رانندگی، استراحت مناسب و کافی در طول سفر، رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی و... است.

 وی در پایان یادآور شد: تمهیدات لازم برای بازگشت مسافران تابستانی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی شده است و مسافران گرامی می‌توانند در صورت داشتن هرگونه انتقادات، شکایات و پیشنهادات از طریق سامانه‌های گویای ۱۴۱ در میان بگذارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز