خبرگزاری کار ایران

مشکلات اضطراری و خارج از برنامه عامل قطعی برق در آذربایجان غربی

مشکلات اضطراری و خارج از برنامه عامل قطعی برق در آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۲۳۵۹۷

از روز گذشته اطلاع رسانی قطعی برق با پیامک انحام می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مشکلات اضطراری و خارج از برنامه عامل قطعی برق در شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی است که به منظور کاهش خاموشی‌ها، باید مدیریت مصرف برق بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر کیامهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۲ هفته گذشته به دلیل مشکلات اضطراری و خارج از برنامه، شاهد قطعی برق در بخشی از مناطق شهری و روستایی استان بودیم.

وی با بیان اینکه از روز گذشته قطعی برق از طریق پیامک به مشترکان اعلام می‌شود، افزود: در صورت تداوم خاموشی‌ها برنامه اطلاع‌رسانی در اختیار رسانه‌ها و شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و با مدیریت مصرف، تلاش می‌شود خاموشی‌ها به حداقل برسد.

کیامهر با بیان اینکه سال‌های گذشته مصرف برق چهار درصد رشد داشت، تصریح کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه تابستان سال‌جاری، میزان مصرف برق رشد هشت درصدی دارد.

وی با اشاره به ناترازی موجود در صنعت برق گفت: میزان تولید با میزان مصرف هم‌خوانی ندارد.

کیامهر تعداد مشترکان برق استان را یک میلیون و ۴۴۵ هزار فقره دانست و اظهار کرد: ۸۰ درصد مشترکان استان مربوط به مشترکان خانگی است که بیشترین میزان مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی، این استان صادر کننده برق به کشور عراق است، به طوری که شاهد صادرات ۲.۵ مگاواتی به اقلیم کردستان عراق هستیم و علاوه بر این یک خط صادراتی ۶۰۰ مگاواتی با ترکیه در زمستان داریم که این خط هم‌اکنون به خط تبادل ایران و ترکیه تبدیل شده است که در برخی فصول صادرات و در برخی فصول دریافت برق داریم.

به گزارش ایلنا،قطعی های بدون اطلاع و مکرر برق طی روزهای اخیر در استان موجب گلایمندی شهروندان  شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز