خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان:

ارتقا سطح مهارتی جوانان جویای کار بر ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار است

ارتقا سطح مهارتی جوانان جویای کار بر ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار است
کد خبر : ۱۵۲۳۵۳۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: ارتقا سطح مهارتی جوانان جویای کار بطور مستقیم بر ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی پاشایی در نشست با کارکنان و مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهدشت، بررسی ظرفیت‌ها و بسترهای موجود، شناسایی مشکلات و رفع چالش‌ها در ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت :توسعه مهارت‌آموزی، توانمندسازی جوانان و اشتغال‌آفرینی در مناطق کمتر برخودار استان باید در اولویت این اداره کل باشد.

وی ضمن اشاره به وجود امکانات حداقلی در این شهرستان، از تلاش مجموعه همکاران در ارائه آموزش‌های مهارتی با کیفیت به جامعه هدف تقدیر کرد و اظهار داشت : بهبود وضعیت موجود در کارگاه‌های آموزشی، پیگیری و ارتقا وضعیت معشیت و مسکن همکاران و استقرار خدمات عدالت محور در تمامی حوزه‌ها مورد تاکید است. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی منطبق با نیاز و تقاضای بازار‌ کار را مهم عنوان کرد و افزود: ارتقا سطح مهارتی جوانان جویای کار بصورت مستقیم بر ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار است، لذا با توجه به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان، بنا داریم توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق کمتر برخوردار بویژه شهر رومشکان را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

پاشایی در ادامه؛ مهارت آموزی و توانمندسازی بانوان و نقش پر رنگ آنها در رونق اقتصاد خانوار را با اهمیت دانست و اظهار کرد: پویایی و افزایش بهره‌وری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران، برگزاری دوره‌های مهارتی به روز، مورد تقاضا و اشتغال‌آفرین در دستورکار قرار دارد.

وی در پایان، ضمن تشریح چشم انداز پیش رو در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، به برنامه‌ها و توصیه‌های موکد ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به پیشبرد نهضت مهارت آموزی در شهرستان کوهدشت، اشاره کرد و بر اهتمام ویژه همه مسئولان و عوامل اجرایی در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهدشت در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در این شهرستان تاکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز