خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ۱۳ پروژه تعاون روستایی در آذربایجان غربی

بهره برداری از ۱۳ پروژه تعاون روستایی در  آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۲۰۴۶۸

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: ۱۳ پروژه تعاون روستایی با اعتبار بالغ بر ۱۲۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۵۲ نفر آماده بهره ‌برداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میر جمال ساداتی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد:  پروژه های آماده افتتاح  شامل ۴ مورد احداث و تجهیز انبار، ۶ مورد احداث باسکول، یک مورد احداث میدان میوه و تره بار، غلات و حبوبات به تعداد ۲۷ غرفه  و تجهیز ژنراتور برق و تونل انجماد کشتارگاه طیور است.

وی به نقش تعاون روستایی به عنوان بازوی مهم دولت در خریدهای تضمینی و توافقی اشاره کرد و افزود: محصولات کلزا و گندم به صورت تضمینی مباشرتی از کشاورزان خریداری می شود و این امر در راستای افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی انجام می گیرد و خرید این محصولات از تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ساداتی تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون  بیش از ۲۰۶ هزار تن محصولات زراعی توسط تعاون روستایی خریداری شده است که محصول گندم به میزان ۱۹۸ هزار و ۲۵۶ تن، محصول کلزا به میزان ۷ هزار و ۳۶۹ تن، محصول جو به میزان یک هزار و ۲۷۰ تن و محصول کاملینا ۲۵ تن است.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۲ هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولید و زنان در استان هستند که در قالب ۲۶۰ تعاونی فعالیت می‌کنند.

ساداتی افزود: از این تعداد، ۳۳۲ هزار و ۳۵۸ نفر عضو ۱۲۵ شرکت تعاونی روستایی، ۳۹ هزار و ۹۷۷ نفر عضو ۷۳ شرکت تعاونی کشاورزی، ۷۱۶ نفر عضو هشت شرکت تعاونی زنان و ۵۹ هزار و ۵۳۴ نفر عضو ۵۴ شرکت تعاونی تولید هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز