خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز خبرنگار به همت اداره‌کل صمت عنوان شد؛

خبرنگاران مطالبه‌گر و امیدآفرین هستند / خبرنگاران سربازان خط‌مقدم جبهه اطلاع‌رسانی

خبرنگاران مطالبه‌گر و امیدآفرین هستند / خبرنگاران سربازان خط‌مقدم جبهه اطلاع‌رسانی
کد خبر : ۱۵۱۹۸۲۰

وظیفه اصلی خبرنگاران انتقادگری و اطلاع‌رسانی عمومی است

استاندار مرکزی با بیان اینکه خبرنگاران از جایگاه ممتازی در جامعه برخوردارند، گفت: این قشر انعکاس‌دهنده عملکردها و خط‌مقدم عرصه جهاد تبیین، مطالبه‌گری و امیدآفرینی و همچنین یاری‌رسان دولت در هدایت مردم به سوی راه اصلی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار که به همت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی برگزار شد، افزود: خبرنگاران باید جلوی هر حرکتی که ضد پیشرفت است را بگیرند و از هر حرکتی که یاری‌گر پیشرفت است حمایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد خبرنگاران استان مرکزی رضایت‌بخش است، ادامه داد: خبرنگاران در بازه زمانی 3 سال گذشته بیشترین زمان خود را از جلسات عادی در شهر اراک به عنوان مرکز استان گرفته تا دورافتاده‌ترین مکان‌ها و روستاهای استان در میان دولت زندگی کرده‌اند و به این واسطه در کنار یکدیگر بودیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مسکن خبرنگاران در حال انجام است، اظهار داشت: تاکنون ثبت‌نام 11 خبرنگار قطعی شده است. هر خبرنگاری که ثبت‌نام کند و پس از تأیید مراجع ذی‌صلاح شرایط لازم را داشته باشد، در شهر جدید امیرکبیر به عنوان نخستین و تنها شهر ویلایی کشور قطعه زمینی به او واگذار خواهد شد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: ظرفیت‌های استان مرکزی بر مشکلات و مسائل استان غلبه می‌کند. این استان به پیشرفت لازم نرسیده که دلایل متعددی دارد. مسیر پیشرفت استان اقدامات مختلف و بسیاری را می‌طلبد که در این راستا نیاز به اتحاد و انسجام دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با عمر 3 ساله به تقدیر الهی پایان یافت، بیان داشت: در این راستا دولت مذکور به فرصت بهره‌مندی از اقداماتی که باید در سال پایانی فعالیت‌های خود از آنها بهره‌برداری می‌شد، دست پیدا نکرد.

استاندار مرکزی به تهیه و تدوین کتاب رهاورد خدمت این استان اشاره داشته و تأکید کرد: کتاب رهاورد خدمت مجموعه‌ای بسیار فاخر است و بسیاری از رویدادهای حاکی از گزارش‌های یکهزار روزه فعالیت و هم‌افزایی دولت و مردم در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی استان مرکزی را شامل می‌شود.

مخلص‌الائمه به ویژگی‌های منتشر شده در کتاب رهاورد خدمت استان مرکزی اشاره کرده و ابراز داشت: این کتاب که حاصل فعالیت‌های دولت سیزدهم در استان است، در ۳۶۰ صفحه با ۱۵۰۰ عکس و ۳۰ اینفوگرافی تهیه و تدوین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران سربازان خط‌مقدم جبهه اطلاع‌رسانی هستند. بر این اساس است که خبرنگار جان خویش را برای نجات سایر افراد جامعه به خطر می‌اندازد.

بهنام نظری افزود: خبرنگار واژه‌ای پرمفهوم است که جملات فراوانی از او می‌شود نوشت. خبرنگاران به عنوان آینه تمام نمای جامعه، در راستای حل‌وفصل مشکلات و دغدغه‌های مردم حرکت می‌کنند که این موضوع جای تقدیر دارد.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه تمامی ایام سال متعلق به خبرنگاران است، گفت: وظیفه اصلی خبرنگاران انتقادگری و اطلاع‌رسانی عمومی است که در این حوزه نیز به خوبی فعالیت کرده‌اند.

علی جودکی با تأکید بر اینکه انتقال آنچه در بطن جامعه اتفاق می‌افتد به مسئولان از وظایف خطیر خبرنگار است، افزود: خبرنگاران وظیفه انتقال مطالبات و دغدغه‌های مردم و افراد جامعه به مسئولین را دارند که این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند.

وی به وظیفه انتقادانه و مطالبه‌گرایانه خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره کرده و ادامه داد: خبرنگاران باید در اقدامات و فعالیت‌های خود با نقد سازنده، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را در اصلاح مسیر فعالیت‌ها و اقدامات پیش‌رو، یاری کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز