خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماند خبرداد؛

استقرار کمیته بهداشت ستاد اربعین شهرداری شیراز در مرز شلمچه

استقرار کمیته بهداشت ستاد اربعین شهرداری شیراز در مرز شلمچه
کد خبر : ۱۵۱۸۹۳۱

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به هشتمین سال حضور کمیته بهداشت شهرداری شیراز در مرز بین المللی شلمچه، گفت: امیدواریم امسال با ارائه خدمات مطلوب به زائرین امام حسین (ع) بتوانیم سفر اربعین راحتی برای این عزیزان فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، صمد پناهیان افزود: داوطلبین سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز که پس از بررسی پرونده پزشکی و معاینات دوره ای از شرایط جسمی و روحی مطلوب برخوردار بودند، انتخاب و در دو نوبت اعزام شدند.تاریخ اعزام نوبت اول 12مرداد ماه و نوبت دوم همراه با کاروان موکب احمد بن موسی ( ع) در 17 مرداد ماه بوده است.

وی ادامه داد: همچون سنوات گذشته گروه داوطلبین سازمان مدیریت پسماند شامل مدیران، ناظرین اجرایی، کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه ای، آموزشگران، سرکارگران، پاکبانان و نیروهای خدماتی هستند که در گرمای بی سابقه در مرز بین المللی خدمتگزاری می کنند.

پناهیان همچنین در خصوص اعزام ماشین آلات خدماتی به  محدوده تعیین شده در مرز بین المللی شلمچه این گونه بیان کرد: تعداد 8  دستگاه خودرو جمع آوری و حمل پسماند، 3 دستگاه خودرو نیسان، یک دستگاه خودرو لجن کش، 4 دستگاه تانکر شستشو، یک دستگاه مخزن شو و دو دستگاه مزدا توسط این سازمان به منظور پشتیبانی و خدمت رسانی به زائرین امام حسین (ع) در اربعین به مرز شلمچه اعزام شدند.

وی ادامه داد: البته برای تمام داوطلبین با توجه به شیوع بیماری تب دانگی و افزایش دما در این ایام و نوع فعالیت تجهیزات حفاظت فردی مناسب شامل لباس نخی آستین بلند، کلاه آفتاب گیر، ماسک تنفسی، دستکش ایمنی، انبرک و مواردی از این قبیل نیز تهیه و ارسال شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند در خصوص محدوده خدماتی نیز اظهار داشت: مسیر اصلی سه راهی یادمان تا ورودی پایانه به مساحت خدماتی 5/5 هکتار و محوطه 2 هکتاری و بارانداز پایانه به مساحت خدماتی حدود 12 هکتار از جمله مسیر هایی است که نظافت، جمع آوری و حمل پسماند و شستشوی آن به عهده سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز است و این مهم در دو شیفت کاری صبح و عصر صورت می پذیرد.

وی با اشاره به استقرار مخازن ذخیره سازی موقت 660 لیتری چرخدار نیز گفت: پسماند های جمع آوری شده در مخازن موقت ذخیره و توسط خودروهای حمل پسماند بارگیری و به سایت دفن پسماند مشخص شده منتقل می شود.

پناهیان اقدامات این سازمان در حوزه آموزش شهروندی شامل نصب بنرها و  استیکرهای آموزشی بر روی خودروهای خدماتی اعزامی و مخازن ذخیره سازی پسماند، نصب بنرهای آموزشی در مسیر پیاده روی اربیعن ، تهیه و نصب انواع پوسترهای آموزشی و بهداشتی در موکب احمد ابن موسی (ع) و مستند سازی فعالیت نیروها برشمرد و ابراز امیدواری کرد زائرین حرم امام حسین (ع) با رعایت نظافت در مسیر پیاده روی اربعین، خادمین خود را یاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز