خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی لرستان تاکید کرد؛

پیشگیری و مبارزه با سرقت، دغدغه و اولویت اصلی پلیس

پیشگیری و مبارزه با سرقت، دغدغه و اولویت اصلی پلیس
کد خبر : ۱۵۱۸۲۲۴

فرمانده انتظامی استان گفت: پیشگیری و مبارزه با سرقت، دغدغه و اولویت اصلی پلیس است که پلیس لرستان در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است.

به گزارش ایلنا، سردار"یحیی الهی"در دومین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت که با حضور سردار "محمد علی نوری نژاد" فرمانده قرارگاه مقابله با سرقت فراجا برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه سرقت که مورد تاکید سردار فرمانده کل انتظامی و پیگیری های متعدد و مکرر و ابلاغ دستورالعمل ها در این راستا است، که الحمدالله با مجموعه اقدامات خوبی که در کشور در حال رقم خوردن است در استان لرستان به تأسی از کل کشور برابر تدابیر ابلاغی موضوع بصورت جدی در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به این که پیشگیری از سرقت، یکی از دغدغه ها و اولویت اصلی ماموریت های پلیس است، گفت: الحمدالله کمسیون های درون سازمانی برابر تدابیر ابلاغی و دستورالعمل های ابلاغی و قرارگاه سرقت برون سازمانی  برگزار شده و از مجموعه ظرفیت ادارات و در راس توان استانداری هم در این راستا بطور کامل استفاده شده و با تعامل با سپاه و ظرفیت بسیج در گشت رضویون امسال نسبت به سال گذشته 19 درصد  کاهش سرقت ادارات را داشتیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه  تدوین اطلس جرم، یکی از برنامه های اولویت دار پلیس است گفت:  با بلوک بندی و مشخص کردن پیک سرقت از نظر زمانی و مکانی در سطح استان ، اطلس جرم به یگان ها به جهت اقدامات پیشگیرانه ابلاغ شده و در گام بعدی سرکشی و  ایمن سازی در حوزه اماکن خاص مثل راسته های تجاری و خصوصا در بحث ساخت و سازها و ابلاغیه ها، بلافاصله این را در استانداری مصوب کردیم و در بحث ایمن سازی اماکن مسکونی ، که با تعامل خوبی که ما با شهرداری داریم،  پایان کار را شهرداری بویژه در شهر خرم آباد تا کارشناسان انتظامی تایید نکند صادر  نمی شود که اتفاق خوبی است، من فکر می کنم تنها استانی هم هستیم که با تعامل و هم افزایی داریم این را کامل اجرا می کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه ها در کاهش آسیب ها و جرائم و نقش افکار عمومی در پیشگیری از جرائم تصریح کرد: افکار عمومی و رسانه دو موضوعی هستند که همیشه در کنار هم و بهم تنیده است و جامعه ای موفق است که تعامل دو سویه و مطلوب بین سازمان ها و اداره ها با رسانه های آن جامعه برقرار کند که خوشبختانه با تعامل سازنده با صدا و سیما و اصحاب رسانه که در واقع پیاده نظام و همراه پلیس هستند در این استان اتفاق خوبی افتاده است.

سردار الهی استفاده از ظرفیت یگان ویژه در پیک جرائم را یکی از  عوامل پیشگیری از سرقت در استان عنوان کرد و گفت: با حضور یگان ویژه و سایر یگان ها اقدامات پیشگیرانه خوبی در استان در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان لرستان  با اشاره به تعامل خوب بین انتظامی و دستگاه قضا گفت: بی شک تعامل و هماهنگی این دو مجموعه، موجب به وجود آمدن توفیقات بسیاری شده و نتیجه آن کاهش جرائم خشن در استان است.

این مقام انتظامی با بیان این مطلب که باندهای سارقان مسلح در این استان ضربه خوردند و اتفاق خوبی در این خصوص  افتاده است، خاطر نشان کرد: انصافا"پلیس آگاهی و دیگر ماموران این فرماندهی پای کار هستند و با سرقت و جرایم خشن به شدت برخورد قانونی می کنند.

سردار الهی در پایان با بیان اینکه در لرستان اقدامات مطلوبی در حوزه سرقت انجام شده است و بکارگیری تدابیر ابلاغی حضرتعالی در کمسیون های کلان کشور، گفت: با تلاش همکاران در حوزه وقوع سرقت 16 درصد کاهش داشته ایم و در حوزه سرقت های خشن، مسلحانه، سرقت به عنف و در حوزه کشفیات هم نسبت به سال گذشته کشفیات  چشمگیری داشته ایم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز