خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین:

می‌توانستیم به خانه مطبوعات کمک کنیم اما غفلت کردیم

می‌توانستیم به خانه مطبوعات کمک کنیم اما غفلت کردیم
کد خبر : ۱۵۱۸۰۶۴

هر لایحه‌ای که برای حمایت از خبرنگاران ارائه شود موافقت می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: می‌توانستیم به خانه مطبوعات کمک کنیم و جلسات ویژه داشته باشیم اما غفلت کردیم و حمایت نکردیم، لذا متعهد می‌شویم در یک سال آینده به مطالبات خبرنگاران پاسخ دهیم و هر لایحه‌ای که برای حمایت از خبرنگاران در صحن شورا ارائه شود موافقت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیین روز تجلیل از خبرنگاران به میزبانی شهردار و شورای شهر روز پنجشنبه با حضور مهدی صباغی شهردار، علی فرمانی رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از فعالان رسانه در تئاتر شهر قزوین برگزار شد.

علی فرمانی در این نشست اظهار داشت: خبرنگاران در سه سال گذشته و عمر این شورا همواره در کنار ما بودند و امیدواریم این همکاری تداوم یابد تا شما اخبار خوب را به اطلاع مردم برسانید.

وی بیان کرد: شما خبرنگاران به مثابه بازوی شورای شهر هستید و بدون همکاری اصحاب رسانه نمی‌توانیم اطلاع رسانی درستی از نشست های شورا و اقدامات خود داشته باشیم.

فرمانی بیان کرد: انحطاط انقلاب ها، امپراطوری، قدرت‌ها و سلطنت ها ناشی از جدایی حکومت از ملت‌هاست و اگر روزی مردم را فراموش کرده و به خود مغرور شویم حتما آسیب خواهیم دید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: قانون یک اختیاراتی به شوراها داده که اگر در کنار ظرفیت مردمی قرار گیرد اثرگذاریش بیشتر می شود لذا اصل شفافیت از مهمترین سیاست‌های شورای دوره ششم بود و در این راه تصمیماتی اتخاذ شد تا هوشمندسازی تسریع شود.

وی اظهارداشت: نمیشود از شفاف سازی گفت، اما دنبال هوشمندسازی نرفت بلکه باید با سرعت دوچندان دنبال هوشمندسازی امور برویم و ماموریتها را انجام دهیم.

فرمانی گفت: پخش آنلاین جلسات شورای شهر در راستای شفاف سازی انجام شده تا مردم بدانند در شورا چه می گذرد و آیا اعضای شورای شهر دنبال منافع فردی هستند یا جمعی و آنجا که باید درست تصمیم بگیرند این کار می شود یا کوتاهی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: تفکر فراجناحی را در عمل پیاده کردیم تا همه خبرنگاران بتوانند در جلسات شورا حضور یابند و بعنوان حلقه واسط بین شورا و مردم کمک مدیران شهری باشند و اخبار مربوط به برنامه ریزیهای شورا را منتقل کنند.

فرمانی در ادامه از بی توجهی به رسانه ها انتقاد کرد و گفت: باور داریم بی توجهی به رسانه ها در واقع ظلم به مردم است زیرا اصحاب رسانه می توانند با انتقال دیدگاه‌ها در بصیرت افزایی و روشنگری جامعه نقش آفرین باشند.

وی بیان کرد: از خبرنگارانی که اطلاع رسانی شورای ششم را بدون چشمداشت انجام دادند و در کنار خادمان خود بودند و فعالیت‌ها را اطلاع رسانی کردند سپاسگزاریم و از این که می‌توانستیم کمک کنیم اما نکردیم عذرخواهی می کنم.

این منتخب مردم در شورای شهر بیان کرد: به مردم قول دادیم رو راست باشیم و منافع آنها را بر منافع شخصی ترجیح دهیم و این رویکرد تداوم دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز