خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

24 قطعه از اراضی دولتی همدان رفع تصرف شد

24 قطعه از اراضی دولتی همدان رفع تصرف شد
کد خبر : ۱۵۱۷۹۳۹

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ۲۴ قطعه از اراضی دولتی این استان که پیشتر به دست سودجویان تصرف شده بود با تلاش یگان حفاظت و نیروهای انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون آزادسازی و رفع تصرف شد.

به گزارش ایلنا از همدان، مجید صالحی‌امیر افزود: با به ثمر رسیدن این تعداد پرونده، اراضی دولتی این استان به ارزش سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از دست افراد سودجو رفع تصرف شد..

وی اظهار کرد: این اراضی در قالب ۲۴ پرونده با تلاش نیروهای یگان حفاظت در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی و صیانت از اراضی دولتی آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شده است.

صالحی‌امیر تصریح کرد: شهروندانی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان همدان را دارند ابتدا استعلام های لازم را از اداره‌کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند.

وی تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن این موضوع، هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین‌های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت بنا در اراضی ملی می‌کنند،گفت: این اداره کل از اراضی دولتی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

وی اظهار کرد: گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی همدان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی زیر پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

صالحی‌امیر همچنین به نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره و عنوان کرد: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.

وی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت از اراضی در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ شیفت کاری با اولویت‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خاطر نشان کرد: هرگونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تخلف محسوب و در صورت مشاهده و گزارش، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود.

وی اطلاع رسانی مردمی را عامل موثر در کاهش تصرف اراضی ملی دانست و افزود: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را به سامانه تلفن گویای چهار رقمی ۱۶۵۶ و شماره تلفن ۰۸۱۳۸۲۶۱۱۴۰ اطلاع دهند.

صالحی امیر تاکید کرد: تصرف اراضی دولتی در این استان در محدوده های شهری بیشتر به صورت نهال‌کاری و دیوار چینی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز