خبرگزاری کار ایران

ارتفاعات کبگیان بویراحمد در آتش می سوزد

ارتفاعات کبگیان بویراحمد در آتش می سوزد
کد خبر : ۱۵۱۷۸۲۶

تلاش ها برای مهار شعله‌های آتش همچنان بی نتیجه است

بخشدار کبگیان از توابع شهرستان بویراحمدِ استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش‌سوزی‌ گسترده در چندین نقطه از جنگل‌ها و مراتع این بخش خبرداد.

"ابوطالب محسنی فر" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج  گفت: هم اکنون که با شما صحبت می‌کنم در نزدیکی محل فوران شدن شعله‌های آتش در بخش زیادی از جنگل‌های منطقه زیبای گردشگری ” دره گُلی” در مجاورت روستاهای «آبگرمَک» و «آب زالو» از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد هستم.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی از حدود ساعت ۱۴ امروز ظهر چهارشنبه بیست چهارم مردادماه شروع شده و تاکنون در حال پیشروی است، اظهارداشت: تلاش نیروهای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری،  محیط زیست، بسیج، نیروهای مردمی و دهیاران بخش کبگیان برای مهار شعله‌های آتش‌ تاکنون موفقیت آمیز نبوده و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

بخشدار کبگیان از توابع شهرستان بویراحمدِ استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته، شعله‌های آتش در ارتفاعاتِ "دره گُلی" این بخش در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: شعله‌های آتش در پنج نقطه با فاصلهِ چهار کیلومتری رو به گسترش است.

محسنی فر، پوشش جنگلی این ارتفاعات را زیباتر از پوشش جنگلی استان‌های شمالی دانست، یادآورشد: این پوشش زیبای جنگلی هم اکنون دچار حریق شده و بسیاری از درختان کهنسال و جوان بلوط آن درحال خاکستر شدن است.

وی با بیان اینکه دلیل بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع حوزه زاگرس بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد خطای عمدی انسانی است، گفت: دلیل  آتش سوزی در "دره گُلی" بخش کبگیانِ بویراحمد مشخص نیست اما بنظر می رسد عمدی است.

محسنی فر تأکیدکرد: تحلیل ما این است که سودجویان و زمین خواران برای تحقق پدیده شوم زمین خواری در عرصه‌های جنگلی و مرتعی بعلاوه راه انداختن کوره‌های زغال گیری، اقدام به آتش زدن ارتفاعات این بخش زده اند.

به گزارش ایلنا، بخش کبگیان در ۴۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

این بخش دارای اماکن متعدد گردشگری می باشد که هرساله میزبان میهمانان مختلفی از سراسر کشور است.

بخش زیبای کبگیان بویراحمد دارای قِدمتی باستانی که آثار فراوانی از تاریخ گذشتگان در مناطق مختلف این بخش قابل مشاهده است.

رودخانه ای زیبا بهمراه اراضی شالی و گونه های گیاهان مختلف در فصول مختلف سال، زیبایی دوچندانی به بخش کبگیان در بویراحمد بخشیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز