خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

فعالیت ورزشی ۶۰ هزار دانشجو در استان قزوین

فعالیت ورزشی ۶۰ هزار دانشجو در استان قزوین
کد خبر : ۱۵۱۷۵۲۷

هیات دانشجویی، محروم‌ترین هیات ورزشی استان است

رئیس هیات ورزش‌های دانشگاهی قزوین گفت: ۶۰ هزار دانشجوی استان در ۵۲ رشته ورزشی به صورت عادی و قهرمانی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمود حیدری در نشست با فعالان رسانه‌ای در حوزه ورزش استان قزوین اظهار کرد: ۵۲ رشته ورزشی زیر نظر هیات ورزش‌های دانشگاهی قرار دارد که از چهره‌های نام آور می‌توان به مهدی علیپور و مهران برخورداری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی استان قزوین حدود یک متر به ازای هر نفر دانشجو است، ادامه داد: سرانه بین المللی فضای ورزشی برای دانشجویان بالای یک‌متر و در سطح کشوری نزدیک‌به یک‌متر است که خوشبختانه استان قزوین وضعیت بسیار خوبی در این رابطه دارد.

حیدری ادامه داد: تمام خوابگاه‌های دانشجویی به اتاق تندرستی مجهز هستند و کمیته سلامت و ورزش نیز راه اندازی شده تا یکی از موضوعات دارای اولویت ما یعنیهدایت دانشجویان به سمت ورزش قهرمانی میسر شود.

به گفته این مسئول، محروم‌ترین هیات ورزشی استان قزوین، هیات دانشجویی است که انشالله تصمیم داریم رشته کریکت و اسب سواری نیز به زودی به مجموعه ورزشی دانشجویان استان قزوین افزوده شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: همه اقشار در همه صنوف و ورزش همکاری و تعامل بسیار خوبی داشتند و متاسفانه از ظرفیت نخبگان رسانه غفلت شده است.

حیدری تاکید کرد: اگر همراهی رسانه‌ای نبود، دانشگاه بین الملل تا به حال چنین موفقیتی کسب نمی کرد، تا جایی که امروز دانشگاه بین الملل موفق به دریافت جایزه ملی ثریا، دانشگاه برگزیده در جشنواره شهید رجایی و حایز رتبه نخست رشته‌های بومی و محلی کشور شده است.

این پیشکسوت ورزشی بیان کرد: هم از نظر کالبدی و نیز از نظر نخبگانی، ما قابل قیاس با دانشگاه‌های تهران و سایر استان‌ها نیستیم و این میزبانی (دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه بین المللی ) در سال ۱۴۰۱ توانست وجهه بین المللی ما را تقویت سازد، تا جایی که دانشگاه برای نخستین توانست در ۱۰ رشته بانوان و آقایان حایز رتبه شده و و توسعه یابد.

به گفته حیدری، تشکیل گروه نهضت داوطلبی دانشجویی با ۱۱۰ دانشجوی دختر و پسر، ایجاد اوقات فراغت با تقویت ورزش همگانی، اجرای ۸۰ درصد سند راهبردی ورزش دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، احداث سالن چمن برای بانوان، بهسازی سالن‌های ورزشی با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال و کمک به رشد و توسعه ورزش دانشجویان از عمده فعالیت‌های یک سال گذشته بوده است.

وی یادآور شد: استخری که ۱۸ سال پیش مجوز گرفتیم و سوله آن را برپا کردیم، از رده فعالیت خارج شده بود که مجددا احیا شد و سرمایه گذاری جدیدی نیز برای آن تعیین شد، تا اینکه حدود پنج ماه است که این طرح واگذار شده و اعتبار آن ۹۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز