خبرگزاری کار ایران

رئیس اناق بازرگانی ارومیه خبر داد؛

افزایش ۳۵ درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان غربی

افزایش ۳۵ درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۱۷۳۳۷

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه از افزایش ۳۵درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان‌غربی طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در سال ۱۳۴۴ تأسیس شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اقتصادی در  آذربایجان غربی فعالیت می‌کند. این اتاق به عنوان پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولت عمل می‌کند و هدف اصلی آن حمایت از صنعتگران، بازرگانان و معدن‌کاران منطقه است.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: اتاق بازرگانی ارومیه دارای هشت کمیسیون تخصصی است که شامل کمیسیون‌های بازار پول و سرمایه، مالیات، کار و تأمین اجتماعی، بازرگانی، حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک، توسعه صادرات و مدیریت واردات، سرمایه‌گذاری، اقتصاد هنر و ورزش و گردشگری، صنعت، کشاورزی، آب، محیط زیست و صنایع غذایی و تبدیلی، معادن و صنایع معدنی و کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور است.

وی گفت: این اتاق همچنین نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود محیط کسب و کار در منطقه دارد و با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی به ارتقاء دانش و مهارت‌های اعضای خود می‌پردازد.

کریمی با اشاره به تجارت و صادرات محصولات افزود: طی یک‌ونیم سال گذشته شاهد افزایش ۳۵ درصدی صادرات با همکاری بین اتاق بازرگانی و استانداری  از مرزهای استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه در این استان و ۵٢ نوع کانی معدن و بزرگترین طلای کشور در استان وجود دارد.

کریمی با اشاره به صنایع تولیدی در استان عنوان کرد:  تولید ۲۵ درصد قند کشور ، تولیدات نساجی، و قطب تریلی‌سازی کشور را در استان شاهد هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به صنعت کشاورزی افزود: آذربایجان غربی دومین استان از لحاظ منابع آبی و تولیدات باغی و کشاورزی با ۳.۵ میلیارد دلار توان تولید است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اتاق بازرگانی طی یک‌‌ ونیم سال گذشته به صدور کارت‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد ۲هزار و ۶۶۳ کارت بازرگانی صادر و با چهار کشور ترکیه، عمان، عراق و ارمنستان تفاهم‌نامه امضا شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز